Kap 2 - vad fan händer?

337 16 4
                                    

EMELIES PERSPEKTIV

Idag ska jag flytta. Flytta ifrån allt. Skolan, huset och kompisarna. Maja och Engla vet inget än, men jag ska säga det nu för vi ska träffas på plattan. Jag vet inte hur de kommer reagera, kommer de bli sura och inte prata med mig? Kommer de rusa iväg och aldrig mer vilja se mig.

Jag stod och väntade på Engla och Maja då jag plötsligt känner en smäll mot min bara kropp som senare några sekunder efter landar på den kalla marken. Jag kan inte andas, jag får panik.

- oj förlåt gick det bra? Hörde jag lite smått. Nej, nej det gör jag verkligen inte ville jag säga till han eftersom att jag hade hört att det var en kille.

- ja........jaaa.......kan....inte andas. Försöker jag få fram. Killen ser direkt att jag inte kan andas så han ställer mig snabbt upp och försöker göra så jag får luft men det går inte. Min kropp har slutat fungera. Ni tycker säkert det låter jättekonstigt men min kropp är så sjukt känslig och bara på en knuff så jag landar på marken så slutar jag andas. Men denna knuffen var jättehård och snabb.

- HON HAR INTE FÅTT LUFT PÅ 5 MINUTER!!! Skriker han och jag hinner höra vem det är innan allt blir svart. Det var han, Oscar Enestad.

OSCARS PERSPEKTIV

Jag känner igen henne. Vi träffade henne igår, utan för studion. Hon är så fin, snygg och helt perfekt men hon gillar säkert Ogge mer än mig. Alla har börjat gilla hans leende men Pfft please look at my fluff It's like more fluffy than that smile.

Emelie har hamnat i koma och det är bara mitt fel. Jag har så mycket skuldkänslor. Asså vad tänkte jag med? Att spring allt vad jag hade, på plattan. Där det går jättemånga människor. Jag är ju fan dum i hela huvudet. Mina tankar avbryts av att min mobil vibrerar. Jag tar upp telefonen och ser att Felix lagt upp en bild på Instagram.

" My sister would come to us today, but chose to be in coma instead. We don't know when she wake up. If she even will wake up. I have don't meet you yet, but i miss you so much, my little sister❤️ "

Är Emelie hans syster? Nä det kan det väll inte? Emelie har ju inte ens det efternamnet. Felix hade faktiskt berättat om att de hade adopterat en tjej i 17 års åldern. Jag tänker skriva ett sms till Felix och fråga om det är hon.

Oscar: vad heter din halv syster?

Felix: Emelie

Oscar: efternamn?

Mer hinner jag inte se innan jag hör ett skrik inne ifrån Emelies rum. Vad fan händer?





// tack för att ni har läst, förlåt för dålig upd. Har bar sinne haft tid men ska förmodligen börja upd. Så smått igen, ska iaf sova nu/snart så godnatt😂

ADOPTERAD F.SDonde viven las historias. Descúbrelo ahora