15 jaar geleden

34 3 0
                                    

Er staan heel veel mensen op schiphol. Ze praten en lachen, er staan een paar kleine kinderen, bij ze hebben een cadeautje en een papier vast met een foto van een chinees meisje. Opeens roept er een man: "hun vliegtuig is geland, ze komen zo binnen." Een paar mensen houden een spandoek omhoog met de tekst: WELKOM THUIS LIEVE XELLE. Dan komen er een man en een vrouw met een kindje op haar arm binnen. De mensen beginnen allemaal te joelen als ze het kindje zien. De kinderen renne naar het drietal toe om het kindje te zien en om het cadeautje de geven. Ee stapt een oude vrouw naar voren en zegt:"lieve Hannah en Pjotr jullie hebben de zware taak op je genomen om een kindje te adopteren, ik ben jullie dankbaar dat ik een nieuw kleinkind mag ontvangen." Ze geeft Hannah en Pjotr een zoen en het kleine meisje een kusje op haar voorhoofd.

P.o.v. Xan-Ling.

Mama haar doos is weg. Yi-elle rent het kleine huisje in. "Maar er lag wel een brief" ze geeft de kleine vieze enveloppe aan mij. Ik pak een klein oud mesje en snij de brief open. Er staan nette getypte zinnen in:

Beste Xan-Ling.

Wij zagen de doos met Xelle erin op straat. Wij hebben haar meegenomen naar een weeshuis waar we haar hebben geadopteerd. Ze is nu in Holland. Maakt u zich maar geen zorgen wij gaan voor haar zorgen als onze eigen dochter.

M.V.G. Hannah en Pjotr V.D. Berg

Ik schrik méiyôu tā bùnéng
ik meek dat er een traan over mijn wang rolt. Mijn 3 dochters Xanne-li, Yi-Elle en Xi-elle komen naast mij zitten.
Mûqīn ze is dood he? Vraagt mijn oudste dochter Xanne-Li voorzichtig.
Méiyôu xīnshángrén. Wat heb ik gedaan

Azië?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu