1-----Xelle.

25 2 0
                                    

Xelle eten. Wat eten we dan? vraag ik. "Ehm je vader is chinees aan het halen. Ik denk aan mijn verleden, waar ik niets van weet. China. Zo ver weg maar toch zo dichtbij. Waarom vertellen ze mij niets? ik word strontziek hiervan. "Xelle, wat is er?" Vraagt mijn moeder als er een traan over mijn wangen rolt. Ze trekt me op de bank, en wiegt me heen en weer. "Waarom vertellen jullie me niets?" "Liefje daar ben je nog te jong voor, het is een schokkend verleden"
Ik hoor een sleutel in het slot, en ik spring overeind en veeg de tranen van mijn wangen. ik loop naar de keuken en pak 4 borden en 1 baby bordje, want ik heb nog een zusje van 2 die heet Yasmine. Zij is geadopteerd, uit saüdi-arabie. En mijn 6-jarige broertje Sem, hij is wel echt een zoon van mama en paps. Maar hij is niet echt Nederlands, want de vader van paps is Pools, dus Sem is driekwart Nederlands en een kwart Pools, ookal kan pap geen Pools. Ik ben klaar met de tafel. En ik wil gaan zitten als mama zegt dat ik Yasmine uit bed moet halen. Ik loop naar boven, mijn zusje huilt heel erg. Ik pak haar uit haar bedje en trek haar trappelzak uit en doe een t-shirt en een rokje aan. Dan meem ik haar mee naar beneden en doe haar slab om en zet haar in de kinderstoel. Ze pakt haar lepel en slaat ermee op het blad van de stoel. "Dadadaaaaa" roept ze. Mijn vader zet de bakken op tafel "tadaaaaa, voor jou heb ik nasi goreng en gebakken banaan meegenomen." "Papa dat is indonesisch, geen chinees" zeg ik lachend. "Sorry wil je liever bami ofzo?" "Nee, dit is goed" Als we allemaal aan tafel zitten gaat mama bidden. "Eet smakelijk" "Ee sakelijk" zegt Yasmine. "Mam?" Begin ik een zin "ik heb met Yaine afgesproken om huiswerk te maken en te high teaen" "ja tuurlijk liefje, je moet morgen wel naar toneelles , vergeet niet je chinese kleding mee te nemen." "Neehee" zei ik terwijl ik een hap in mijn mond stak.

Na een tijdje waren wij klaar en mama ging danken. Na het danken ruimde papa de tafel op, mama ging haken want ze was bezig met een pastelkleurig plaid, en ik ging een spelletje met Sem en Yasmine doen.

《》《》《》《》《》《》《》《》
Haii

Dit was het 2de hoofdstuk van mijn boek. Als he hem leuk vind vote hem ff dan maak je echt blij. Ik hoop veel te kunnen plaatsen. Ditbis mijn 2de boek en ik hoop dat deze beter uitpakt dan mijn andere waarmee ik nog niet eens klaar ben

XXX-Sophia
XXX

Azië?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu