Kadim sevdamız, kadim şehir; Kudüs

559 29 2
                                    

Kadim şehirler daim güzeldir. Bu güzellikleri her hali ile kendisini belli eder. İşte bu şehirlerin bir tanesi de Kudüs'tür. Kendisine şiirler yazılan, besteler yapılan, kitaplar yazılan, filmler çekilen, aşık olunan bir şehirdir Kudüs.

Düşünce dünyamızın kilometre taşları vardır. Değişmeyen sabitelerimiz vardır. dualarımızın sertacı vardır. Umutlarımız vardır. Dertlerimiz vardır. Rüyalarımızın değişmeyen başrolleri vardır. İşte bütün bunları tek kelime ile tanımlamak gerekirse o kelime Kudüs'tür.

Kudüs... Her gün yeni bir aşk doğuyor, ruhumun tül perdeli penceresinden. Bir gün Kudüs, diğer gün Kudüs ertesi gün yine Kudüs oluyor bu aşkın adı. İnce bir selvinaz gibi, her an kırılmaya hazır bir fidanın, söylediği hüzün şarkılarına, eşlik ediyor Ortadoğu'nun ağlayan anneleri. Ve ağlamak diri tutar kalbimi. Daralan vakitler, daralan zamanlar, daralan kalbin karanlık taraflarına, sadece kendi yüreğimi yakıp aydınlatmanın verdiği umut ile eller semada gözler şafağa bakıyor. Adımlarımı hızlı atmalıyım. Doğu ile Batı arası yüz adım. Her adım bir Say. Her Say bin kalp atışı. Kuruyan, kurutulan bütün çiçeklerin anısına. Yüreklerine kota konmuş bütün geç kızların hüznü anısına. Haritalardan silinmiş, adları değiştirilmiş, insanları susturulmuş coğrafyanın anısına. En güzel insanların tebessüm ederken şafağa, bir kelebek olup gökyüzüne uçtuğu zamanların anısına, bir dakika ağlamak bir sene hüzün sağanağına tutulmak, bir ömür boyu taraf olmak istiyorum. Kimseye söylenmemiş sözleri, en güzel nağmeleri ile, bir nehir yapıp akıtıyorum yüreğimden yüreğine, ey Ortadoğu benizli çocuk.

Asırlık bir tohumdur aşkımızın ve öfkemizin kelimelere dökülmemiş hali. Haydi gülümse. Gözlerime bak. Kalbime bak. Ya yaktığın yüreğimle aydınlat bu karanlık şehirleri, ya da bu şehirleri yak yüreğim aydınlansın. Soylu bir tarihin hatırına. Adını umut koyduğumuz çocukların hatırına. Sevgilim diyen dillerin hatırına. Allah'ın gülleri hatırına. Suskunluk getiren yağmurlara inat, şimdi söyle:en güzel sözlerini. Tevhid, Adalet, Özgürlük.

Kudüs'e yazılmış bir şiir ile ferahlasın kalplerimiz.



KUDÜS ♥Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin