Cahaya Cinta

477 6 3
                                    

Sekolah dibuka,terlihat oleh semua org bahawa seorg gadis cantik melalui mereka..gadis itu tersenyum simpul kpd semua yg melihatnya.. PEJABAT PENGETUA SMK KIRANA taniah! kepu tusan kamu selama ini baik...kamu berjaya memasuki sekolah yg begitu elit..susah tau mahu masuk kesini gurau pengetua SMKK,Puan Ainnul.. terima kasih puan..skrg boleh sy tahu mana klaz sy? kata gadis itu..boleh mari lah..kata puan ainnul kpd gadis itu. DI KLAZ 5 ASPIRATION atention klaz.td aku nmpk cikaro cun..memg gua kata meletp lah..kau x nk ayt dia ke iqbal...kata syam..klaz 5 aspiration adlh klaz popular..malas ah ....dh aku nk pegi tandas jap..kata iqbal... wei2 cikgu marsha dtg kata seseorg..cikgu yg cantik jelita itu melangkah dgn lagak nya...good morning miss marsha...good morning klaz...ples have a sit...cikgu marsha mengajar matapelajaran bi... Tiba2... askm good morning miss marsha..oh! puan ainnul ....miss marsha this is new student...kata puan ainnul kpd cikgu marsha...ok kamu duduk di klaz ini..kata puan ainnul kpd gadis itu,..sambil berlalu pergi.. ok klaz ini murid baharu,sila kenal kan diri..malu lah miss..kata gadis itu,it 's ok...try it...kata cikgu marsha..ok..askm nama sy Cahaya Aida Husna bt Tan Sri Hisham..sy bru berpindah ke sini...dlu sy tinggal kat London,United Kingdom...sila beri tunjuk ajar..mereka semua bertepuk tgn....askm..Iqbal berdiri kaku di muka pintu..dia terpaku sejenak melihat kejelitaan aida..hah iqbal kemana kamu pegi !!!! sergah cikgu marsha..sy dri tandas miss..hmm duduk..ok aida kamu boleh duduk kat sebelah farah syafika..aida mengambil tmpt sebelah farah..farah kelihatan baik dan nerd..,iqbal berdebar2 duduk di hadapan aida..aida juga x selesa belajar apabila melihat iqbal gelisah...lalu iqbal mengambil test pad dan menulis hye,nama sy Iqbal Naim Tan Sri Tajudin.. boleh sy berkenalan gan awk?? kita jumpa kat taman sains waktu rehat boleh x?? awk boleh tnya farah mana taman sains... lalu membaling surat itu kpd aida..aida terkejut..dia mengambil surat lalu membaca nya..aida tersenyum...farah boleh x awk bawa sy ke taman sains??? tnya aida kpd farah..oh boleh sgt tp knapa?? tnya farah kembali..iqbal nk jumpa sy..kata aida sambil tersenyum,.nadia seorg diva hot disekolah itu yg berlgak..geram melihat iqbal membagi surat itu kpd aida..dia memg dh lma menyukai iqbal.. waktu rehat, mana iqbal ni...kata aida sedikit merungut..farah cuma tersenyum melihat gelagat aida..dia membaca novel bertajuk Kau Di Hati Ini...sejambak ros merah muncul di hadapan aida..aida terkejut dan berpaling,iqbal muncul dgn senyuman manis...this rose for u aida..kata iqbal penuh romantis,thanks iqbal kata aida lembut...mereka mengambil tmpt di atas kerusi yg disediakan..knapa awk nk jumpa sy?? tnya aida memulakan bicara..entah mungkin nk kenal..lgpun rupa awk bak bidadari pagi yg menyinari...patut lah nama cahaya..kelahiran awk mungkin bagai cahaya cinta kpd ibubapa awk kan...kata iqbal..manis sungguh mulut awk iqbal..kata aida sambil membelek ros merah itu..biasa lah sebab waktu sy lahir ibubapa sy letk gula kat mulut sy...sebab itu manis,kata iqbal lg..aida tergelak kecil...mereka terus berbual..farah rupa nya boring lebih2 lg duduk bersama syam yg x berhenti berckp.. perbualan antara aida dan iqbal berlanjutan sehingga ke dlm klaz.. aida senang melihat perlakuan iqbal yg gentle...iqbal pula gembira melihat wajah aida yg jelita itu..nadia hnya geram melihat aida dan iqbal..sabar lah nadia x kan iqbal nk lupa kan kau..kata syika bestfriend nadia.. oh,bagi lah nama facebook awk aida..kata iqbal..ok CAHAYA HUSNA AIDA...nanti add sy...kata aida tersenyum..mesti lah kata iqbal lg..iqbal sy balik dlu lah kesian pula driver sy tunggu lma..bye..kata aida..aida!! tunggu ...kata iqbal memanggil..sy nk phone number...kata iqbal..ohhh, ini dia 0172834832 ..ok bye iqbal askm...aida berlalu pergi...ok trima kasih aida bye..hai aida2 cantik nya..kata iqbal dlm ati.oi!!! iqbal jom lepak tmpt biasa,sergah syam..xmau ah..aku nk chat gan cahaya cinta aku...kata iqbal..blah!! kata syam berlalu pergi.. Baru sahaja iqbal mahu balik,nadia menahan iqbal...dia menolak iqbal duduk di kerusi...dia pula duduk di atas meja iqbal..dia menyelak skirt nya agar menampak kan betis nya yg seksi..hai iqbal kata nadia dgn genit nya..hai jwb iqbal selamba...u free x ptg ni??? tnya nadia mengoda...sori lah ptg ni papa I ajk mkn...sori lah ye nadia I have to go..kata iqbal berlalu pergi..iqbal rimas melihat nadia yg cuba memikat nya ...nadia begitu kecewa ,dia turun dari meja iqbal dan teruss pulang.... RUMAH AIDA, hai bik..sergah aida kpd org gaji nya yg berasal dri indonesia..wah...neng kaget bik...kata bik sari dgn pelat indon nya...Puan Sri Rossa tersenyum melihat gelagat ank tunggal nya yg periang..mummy,peluk aida dri belakang...hai syg...dh mkn ke?? how your new school today syg..kata puan sri rossa..ok lah mummy kwn ok cikgu ok dan...,.xde apa2 lah..everything 's alright.... Bagus lah,papa suruh pergi office katanya ada hal penting nk ckp kat aida...pergi lah syg ye?.kata puan sri rossa separuh memujuk...dia tahu anknya x suka pergi office papanya...ok mummy,bagi aida mkn,mandi and pergi...kata aida mengalah...aida terus naik ke bilik nya... potong stim btolah bru nk chat gan iqbal...xpe lah kat office papa kan ada laptop boleh guna,..

CAHAYA CINTAWhere stories live. Discover now