"Anneee!" diye bağırdı Leyla . Okula geç kalmıştı ve bugün iki tane sınavı vardı. Daha dönemin başındaydı fakat vizeler de gelip kapıyı çalmıştı.
Aceleyle paltosunu giydi. Kapıyı açtı ayakkabılarını giyerken annesi yanına geldi.
"Efendim kızım ! Az daha bağırsaydın sağır sultan duydu ." Sitem etti ,yaka silkti. Kızının bu ele avuca sığmayan hallerinden ,sorumsuzluğundan artık çok yorulmuştu.
"Ne yapayım geç kaldım. Yanına gelipte konuşamazdım . Neyse dur tutma beni söyleyeceğimi söyleyip gideyim . " Diğer ayağına yeni aldığı ayakkabıları sokmaya çalışırken konuşmaya ,derdini anlatmaya çalıştı.
"Bugün iki sınavım var. Çıkışta da hemen gelemem bazı işlerim var . Hadi akşama görüşürüz . " deyip annesinin yanağına sulu bir öpücük bırakıp 11.katta olan asansörü beklemeyip dört kat aşağıya yürümeye başladı. Merdivenlerde ki kısa macerası bitmiş üstü hafif dağılmış, başındaki şalı kaymıştı . Kendine çeki düzen verip, binanın ağır kapısını açıp , sonunda binadan dışarıya çıkabilmiş, soğuk rüzgarı suratına yemişti.
Yediği soğuk rüzgardan mütevellid montunun önünü içgüdüsel olarak kapattı ve boynunu önüne eğdi . Soğuğa direnip taa Beylikdüzü'nden Laleli'ye gidecekti. İşte en çokta bundan sıkılmıştı. Şu geçen üç yılda ömrü yollarda tükenmişti.Kendi kendine Sabır çekti. Az kalmıştı, bitecekti. Bize de "Hadi inşallah." demek düşerdi!
...
Tramvaydan bir küfür sallayarak indi. O kadar kalabalıktı ki az kalsın sırtında ki çanta tramvayda kalacak o da ona el sallayacaktı. Tam o esnada bu şehri neden sevdigini düşündü.
"Neden?"dedi ağzının içinde konuşarak . Dalmış bir halle. Sonra koluna birininin çarpmasıyla kendine geldi. Yoluna baktı. 10 dakika geç kaldığı sınav için koşmaya başladı.
Güvenlik abiyi es geçti . Zaten onu tanıyor ve direk kapıları açıyordu. Bir kontrole gerek yoktu....
İki sınavın ardından kendini budala gibi hisseden bizim kız Leyla amfiden çıkmak için insanların boşalmasını bekledi.
"Herkes gittiğine göre bende çıkabililirim." dedi. Ayağa kalktı .En arkada oturduğu için yukarıdan aşağı araları en az 5 santim olan basamaklardan koca koca adımlarla inmeye başladı.
" Şu basamaklara bir türlü alışamadım. Sorun bende mi acaba ? Gerçi ben okula da alışamadım. " Omuz silkti. Gerçekten bu okul onu çok yoruyordu. Burnundan kıl aldırmayan asistanlar ve haklı bir gurur yaşayan prf. Hocalar Leyla'yı çok yormuştu. Ne yapsa beğenmiyorlar ,hep işini yokuşa sürüyorlardı. Hocaların ona karşı bir garezi var gibiydi. Ya da Leyla öyle sanıyordu. Belki de bizim kız tembelin tekiydi.
Yooğ bizim kız tembel değildi, olamazdı. Lafımı geri alıyorum . Hem öğrenci her zaman haklıydı öyle değil mi?Leyla kafasında bir ton soruyla okulun çıkışına yöneldi. Aşağı inene kadar iki kediden kaçmış, hatta bir kedi eteğine tırmanmayı bile denemiş,otomattan su almak istemiş fakat makina ne suyu ne de parasını geri vermişti.
"Hay senin ben!"
Kendini zor tutmuştu bir küfür savurmamak için .İşte üst kattan aşağı kata inene kadar bu kadar olumsuzluğu yaşayan Leyla bu iş başvurusunun da kabul olmayacağını düşünüyordu. Tüyleri diken diken oldu.
"Artık bu da olmazsa var ya yeminlen hocalara gidicem, kurşun döktürcem , annemle günlere katılıcam. Taliplerimi beklicem, görücüyle evlencem. Yeter yahu okuduk da başımız göğe mi erdi? Yollarımıza güler mi döktüler , işler mi verdiler?"
Leyla o kadar sinirlenmişti ki Lale'liden Çemberlitaşa kadar yürüdüğünü farketmedi. Halbuki hava soğuktu ,hafiften kar da yağıyordu. Okuldan çıkarken aklında tramvaya binmek vardı. Ama o kadar yoğun bir şekilde geleceği için endişe duyuyordu ki o an tramvaya binmek aklına bile gelmedi. Yürüdü de yürüdü. Zaten kış olduğu için sokakalar tenhaydı. Saatte yediyi geçiyordu . Akşam akşam, hele bu soğuk havada insanlarım sıcak evlerinde oturmayı tercih etmesi çok doğaldı. Leyla da evinde olmak isterdi. Bir an kendini kimsesiz hissetti. O bu dünya da ailesi olan yanlızlardandı . Ya da fazla takıyordu. Azcık daha umursamaz olsa her şey hallolacaktı. Gerçi annesi hep ona "çok umursamazsın!" dese de
" Daha ne kadar umursayabilirim ki?" Omuzları düşürüp içinden bir şarkı mırıldanmaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DÜŞLER SOKAĞI
RomanceLeyla ve Ömür'le birlikte hayatın değişik pencerelerinden sarkıp el sallayacak ,farklı fikirlerde olsanızda fikirlerin değil yüreklerin sevildiğini hatırlayarak , Yüreğinizi seveni sevecek, yürek seveni arayacaksınız.