Hoofdstuk 1

200 8 2
                                    

-Thuis bij Chantal en Karen-

"Chantal rekt zich uit. maandagochtend zal ik weer brood moeten halen en dan zal ik weer een te laat briefje halen zo irritant heb bijna het 3e gesprek met de leerplicht ambtenaar" CHANTAL! Je zal brood voor mij halen weet je nog! "Chantal" maar dan kom ik weer te laat mama. "Karen" Dat maakt me niet uit je zegt maar tegen school dat je hebt verslepen en niet dat je elke dag brood moet halen. "Chantal" IK DOE HET NIET MEER VOOR JE MAMA. "Karen kwam de trap op boos" MOET JIJ EENS GOED LUISTEREN JIJ HAALT BROOD VOOR ME EN WEL NU "ze gaf Chantal een klap". "Chantal" MAMA IK HAAT JE "ze wilt HAAR spullen pakken" wat doe je Chantal. IK GA WEG "ze rent keihard weg en doet de voordeur open en knalt hem weer dicht" CHANTAL!! "Haar moeder kijkt in de gang of ze der nog is" CHANTAL WAAR BEN JE!! Ze zoekt alle straten door maar geen Chantal " de moeder van Chantal barst uit in tranen"

-Chantal-

"Chantal loopt een steegje in en ziet 2 mannen die haar aan kijken , ze wil weg rennen maar doet het niet. ze loopt gewoon door' Evert: he bram moeten kinderen zoals zij niet naar school? Bram: uhm ja laten we even kijken. "ze liepen er op af" Bram: He moet jij niet naar school? Chantal: Uhm nee ik ben vrij vandaag en ik ging net naar uhm men oma. Bram: waar zit je op school? Chantal: ben je van de politie? Evert: ja, we zijn van de politie mogen we identiteit even zien "Bram word gebeld en gaat even weg" Chantal: ik heb men identiteit niet mee vandaag. Evert: dan moet je even mee naar het bureau Bram: jo er is iemand vermist en ze is 16 jaar boos op haar moeder en ze is weggelopen Carla stuurt even een foto via whatsapp "Chantal werd rood en wil weg gaan" Bram: wow Evert kijk dit is. "Chantal wouw weg rennen maar doet het maar niet" Evert: dit lijkt sprekend op jou. Bram:  Chantal ga je meewerken? Chantal: Laat me alstublieft niet meer terug gaan naar men moeder. Evert: we gaan je alleen even ondervragen dat is alles   

karen moeder van Chantal-

"Ze stond zo alleen moedeloos" er kwam iemand aan lopen. "CARLA gaf een hand" Carla vreeswijk. "Karen gaf ook een hand" Karen oost. "CARLA" wat was er gebeurt vanochtend? "Karen" nou ze vloog zo de deur uit zonder te zeggen waar ze heen gaat na een uur dacht ik waar blijft ze ik heb naar haar gebeld en ze nam niet op. "Carla" Uhm we kijken wat we voor je kunnen doen we gaan zoiezo een gesprek met haar. "Der kwam een auto aan rijden en dat was Evert en Bram en Chantal de deuren gingen open ze liepen met zen drieën  ze stappen het gebouw in. "Chantal hoorde haar naam steeds het was haar moeder". "Karen barst uit tranen" Chantal wrm liep je weg "Chantal zegt niks terug" liefje aub zeg wat. "Evert" Chantal ga je mee? "Chantal liep mee en zei niks ze liepen in een verhoorkamer binnen en Chantal gaat zitten Evert ook Bram bleef staan". 

-Verhoorkamer-

"Bram" waarom ben je van huis weg gelopen? "Chantal reageert boos" jah moet je maar aan die doos vragen. "bram en Evert keken elkaar verbaast aan"  "Evert" we willen alleen met je praten. Waarom ben je van huis weg gelopen? "Chantal" omdat mama mij als een slaaf behandeld en me slaat als ik iets niet doe "bram liep een beetje" zijn je ouders gescheiden? "Chantal" Nee, ze hebben nog met elkaar alleen heeft mama verzorgt dat papa in de gevangenis komt ze is echt een heks . "Evert" wat heeft ze gedaan om je vader in de cel te laten komen dan? Chantal: Papa wouw met mij alleen ergens heen en dat zint mama niet en toen begon het ze begon bas te slaan en toen papa en toen mij papa zei tegen mij ik ga het uit maken met mama en dan komen jullie lekker samen wonen bij mij maar nu hij schulden had en mama ook had geslagen voor zelfverdediging heeft mama hem aangegeven bij de politie.   "Bram"Hoe heet je vader? Chantal" Keven Oost. "Evert" je hebt ook school toch? "Chantal" nou, ik kom elke dag te laat ik vind het echt niet normaal ik zie men vrienden niet meer ik mag ze ook niet eens meer zien van mama. "Bram" wat doet jou moeder over dag? Chantal: niks ik moet elke dag brood halen elke ochtend daarom kom ik te laat ik moet alle boodschappen zelf betalen van men eigen geld mama die doet niks in huis ik moet altijd alles doen ik heb geen tijd voor huiswerk ik ben nu al 2x blijven zitten in de zelfde klas. Bram: we gaan je helpen "Evert knikte" "Evert" we gaan nu wel even met je moeder praten. "Chantal" oké "ze liep de verhoor kamer uit"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Beetje kort maar dit is mijn eerste deel van moordvrouw Hopelijk vinden jullie dit leuk laat dan even een ster achter <3

MoordvrouwWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu