Sekunjur tubuh comel gadis itu masih lagi berbaring di atas katil.Selalunya waktu subuh lagi dia telah bangun awal menjalankan hari-harinya dengan bahagia.kali ini dia berasa sangat letih dengan hidupnya.letih mempercayai status dirinya dengan Zarief telah berubah.Dia memejamkan matanya rapat-rapat.mengingati masa indahnya bersama Zarief.
"Ara..give me your hand."
"Awak nak buat apa?"
"nak ikat Aralah.takut nanti lelaki lain rampas Ara dari abang."
"elleh..nak memikat lah tu"
"Abang serius lah"
"Yalah-yalah.eh,awak perasan ke perempuan tu asyik jeling-jeling kat kita dari tadi"
"Mana?"
"Yang duduk di tepi laut tu."
"Oooh..dia bukan jeling kat kita.dia tengok kat abang.muka abang kan hensem"
"ish." Sahara mencubit Paha Zarief. Zarief tergelak.
"ahh.dah siap.cantikkan" Ara melihat lengan tangannya dengan Zarief telah diikat rapi menggunakan tali.
"Ahh.tangan Ara sakit.ketat sangat tali ni."
"tangan abang pun sakit juga.tapi kalau da tengok muka cantik Ara hilang semua rasa sakit tu."
Sahara memuncungkan mulutnya.
"Zarief bukalah tali ni.sakit tau."
"tahanlah Ara untuk hari ni jak.tak ketat sangat pun."
"kalau abang tak nak buka,Ara putuskan tali ni ya..?"
"kalau tali ni putus begitu juga cinta kita akan..."
Sahara terkedu.
"tau takut." Zarief tersengih melihat reaksi Sahara yang tiba-tiba berubah. Sekali lagi Sahara mencubit paha Zarief.
"Ara..hari ni abang hanya dapat bawakan tali..tapi lepas abang meminang Ara abang akan bawa sebentuk cincin yang dapat mengikat hubungan kita untuk hidup bersama selamanya."
Sahara terharu mendengar kata-kata Zarief.
"Ara tak kesah nak bawa tali ke,benang atau kertas. asalkan abang sentiasa ada dengan Ara.sentiasa membahagiakan Ara"
"hmm.abang takkan pernah tinggalkan Ara.janji."
"Zarief cintakan Sahara forever!" tiba-tiba Zarief teriak melaungkan nama dan cinta mereka.
"eh.awak.malu lah.semua orang lihat kat kita." Sahara menyiku lengan Zarief.
"Diorang tak kenal kita pun.."
"tak payah lah menjerit kuat sangat.Ara da tau abang cinta Ara.kerna Ara pun cintakan Abang" Zarief lalu tersenyum.
"Ara.." tiba-tiba Zarief berbisik di telinga Sahara menyebut namanya lembut.bulu roma Ara berdiri mendengar suara menggoda Zarief.
"hmmm"
"Abang nak.." perlahan-lahan Zarief mendekatkan bibirnya ke arah Sahara.
"eh..Awak nak buat apa?"
"Abang mahu.." Bibirnya Zarief semakin hampir di bibir mungil milik Sahara.
Sahara tak dapat buat apa-apa.kedua tangannya telah di genggam erat oleh Zarief."Abang nak...GIgit Ara!!" Sahara terkejut bukan kepalang apabila mendengar suara lantang Zarief.Dia berdiri terus terjatuh.Zarief turut terjatuh menindi badan Sahara.Dengan keadaan yang terlalu dekat begitu Zarief dan Sahara saling berpandangan mata.Dan ketika itu nafsu menguasai iman.Perlahan-lahan Zarief merapatkan mukanya ingin mencium bibir Sahara yang berada di bawahnya.Sahara hanya membiarkan Zarief berbuat sedemikian ke atas bibirnya.malah dia turut membalas dengan mata yang terpejam.
Beberapa minit kemudian mereka tersedar akan perbuatan mereka yang melanggar hukum agama.Zarief dan Sahara terus memperbetulkan keadaan mereka.mereka rasa malu.
"Ara.Sorry..Abang tak beemaksud nak.."
"Ara pun salah.." jawab Sahara memintas kata-kata Zarief.
mereka pun hanya diam membisu.melayani perasaan masing-masing.Sungguh mereka tak pernah merasakan cinta yang begitu hebat.Cinta yang tulus dari hati.bagaikan tiada cinta lain selain mereka berdua.
waktu semakin petang.Sahara sedar mereka canggung seketika selepas kejadian tadi.dia pun bersuara.
"tali nie lah yang buat aku jatuh tadi.Ara putuskan ya bang.?
"eh..jangan.sebenarnya tali ni boleh dilonggarkan..abang yang sengaja ketatkan." setelah tali itu dilonggarkan,Zarief membukanya lalu meletakkan di dalam genggaman Sahara.
"simpanlah..untuk kenangan" Zarief tersengih.
"tak sangkah awak ni romantik kan.." balas Sahara.
"romantik dengan Ara sahaja.orang lain tak.."
mereka tergelak bersama-sama.
KAMU SEDANG MEMBACA
I'm Yours,You're mine
General Fictionhubungan kekeluargaan menjadi penghalang cinta antara Sahara dan Zarief Daniel.