Han betragtede papiret, spørgsmålet var ganske simpelt.
Beskriv dig selv.
Han tænkte sig om - hvordan var han, sådan generelt.
Han var svag. Ynkelig og Bange. Han var virkelig bange. Bange for højder, bøller, mørke, kryb. Bange for alting. Men værst af alt var han bange for sig selv.
Bange for hvad han kunne udrette hvis han ikke havde sat sig selv i den boks han nu var låst fast i.
Han havde plantet sig selv i en situation der var umulig at undslippe.
Han havde simpelthen forseglet sin skæbne. For andre ville det måske ikke være så svært at komme ud af det rod, han nu havde skabt. Men når man er for bange for at gøre noget, er der ingen vej ud.
Han betragtede spørgsmålet. Det var som en fælde, hvis han beskrev sig selv som ynkelig, middelmådig, bange og svag ville hans klasselærer sikkert kontakte hans forældre. Han tænkte sig om - og kiggede sig ydmygt omkring. Hvad ville enhver af disse vidunderbørn skrive om sig selv? Ikke noget læreren ville tro på, hun kendte ham for godt.
Han vidste inderst inde godt hvorfor han havde så svært ved at svare - han var ganske enkelt bange for at svare forkert. Ikke fordi det var muligt. Men fordi det var blevet en forfærdelig vane at fortælle sig selv sådanne ting. Han løftede blyanten og skrev langt om længe et ord som dybest set beskrev hvad han følte indeni.
- Neutral.
YOU ARE READING
Neutral
Short StoryAt være bange for højder, er en ting. At være bange for sig selv, er en hel anden historie.