Firstly Day

305 7 0
                                    

Jihyo sedang melihat kearah luar. Kenangan tragis yang dia hadapi selama ini. Jong kook datang hampiri Jihyo. Gary sebagai suami hanya lihat.
"Jihyo, awak nak minum." Tanya Jong kook pada Jihyo.
"Tak apa." Kata Jihyo lalu melihat telefon bimbit.
"Kenapa?" Tanya Jong kook lagi.
"Saya tak nak jadi tak payah!" Bentak Jihyo lalu masuk ke dalam.
"Gary, tolong ikut saya boleh?" Tanya Jihyo pada Gary yang sedang pura-pura main telefon bimbit. Gary angguk lalu ekori Jihyo dari belakangnya.
"Gary, kenapa awak asyik menyorok je...." Tanya Kwang soo yang sedang Keynesian dirinya sebagai Kwang Ja. Jong ki datang untuk kenakan Kwang soo.
"Kwang soo!" Jerit Jong ki. Kwang soo toleh lalu memasukkan cili merah ke dalam mulut Kwang soo.
"Pedas!" Jerit Kwang soo lalu ke dapur dengan segera. Jong ki tergelak lalu ikut Kwang soo dari belakang.
"Tengok tu perangai awak dengan adik awak Jong ki sama saja!" Gurau Gary pada Jihyo dengan menyebut nama adik Jihyo iaitu Jong ki yang nakal seperti Kwang soo itu. Sungguhpun mereka nakal tapi mereka menghormati orang yang lebih tua dan mesti jaga dengan baik.
"Kwang soo!" Jerit Jihyo memanggil Kwang soo.
"Ya noona!" Kwang soo tabik hormat pada Jihyo yang sedang menghantar mesej pada seseorang yang istimewa.
"Saya seorang yang nakal tapi saya menjadi orang berguna dengan bantuan ibu yang latih saya sejak 10 tahun yang lalu." Kata Jihyo dalam hatinya dengan sayu sekali. Kwang soo yang sedang melihat kearah kakaknya dengan sayu dan mesti ada sebab kenapa kakaknya begitu sahaja.

1 Special And Power BloodWhere stories live. Discover now