Müslüman kişi öldüğünde Azrail ve yardımcıları onun karşısına çıkar Azrail'in dört çeşit yüzü vardır bir tanesi münafıklara gelir siyah bir yüzdür diğeri kafirlere gelir ateşten bir yüzdür üçüncüsü Müslümanlara gelir etten En sevdiğimiz insanın yüzüdür dördüncüsü peygamberlere gelir o da Nurani bir yüzdür.
Azrail'in yardımcıları bazıları ayaklarından bazıları başından ruhu insanın boğazında bırakırlar Azrail ruhu boğazdan çeker ve yardımcılarına verir. Müslümanın ruhu bir örnekte tereyağından kıl çeker gibi basit bir şekilde çıkar.
Azrail'in yardımcıları onu birinci kart arşa götürür ve kapıyı tıklatırlar kapı açılınca birinci kat arşın en büyük meleği gelir alır gezdirir.
Bu sırada ölü yıkanır kefenlenir ve mezarına koyulur.
Şimdi sıra münker ve nekirde Peygamberimizin anlattığına göre Münker ve Nekir çok korkunç bir şekilde bize sual soracak dişleri Yıldırım sesi de gök gürültüsü gibi olacak.
Ve bize Şu soruları soracak Rabbin kim?! kitabın ne?! peygamberin kim?! dinin ne?! biz hepsinr doğru bir cevap vereceğiz ins Allahu Teala diyecekki bildi. Genişletin. Kabirimiz bizim görebildiğimiz kadar büyük bir şekilde genişletilecek Allahu Teala Cennetten bize kokular gönderecek inşallah. Bir adam gelecek güzel kokulu yakışıklı tertipli ve temiz diyeceğiz sen kimsin o da diyecek ki ben senin salih amelin kıldığı namazlar okuduğu Kuran tuttuğun oruç ve seni yalnız bırakmayacağım diyecek sabahtan öğlene kadar biri öğlenden akşama kadar bir akşamdan yatsıya kadar da biri bizim başımızda bizimle güzel sohbetler edecek.
Ve hemen kafir ölüme geçelim siz bu arada okuyun