Tiba- tiba lamunan taeyang terhenti apabila ommanya memegang bahunya..
( p/s untuk memudahkan pembacaan :
omma taeyang= o/t
appa taeyang = a/t )o/t : *pegang bahu taeyang* yongbae ah~ gwencaneyo??
taeyang : *pandang ommanya* omma? *terus lap air matanya*
o/t : *usap bahu taeyang* lupakan jieun..start a new life ok??
taeyang : omma..saya rindu dia..*nada perlahan*
o/t : perlahan- lahan lupakan dia ok..omma tak nak kamu sedih je...risau omma..dah 2 tahun berlalu..
taeyang : *angguk then kemas kotak tersebut lalu disimpan ke dalam stor*
o/t : *pandang taeyang* esok keje kat company appa ye?? tolong appa kat company tu..
taeyang : ......
o/t : banyak kali dah appa suruh kamu ambil alih company dia..kamu tak nk..
taeyang : .....*diam seketika* tengoklah esok..
o/t : *geleng kepalanya* oh..jom..makan..omma dah masak tu.. tinggal lah barang semua tu dulu..nanti sambung..ok?
taeyang : *angguk*
Di dapur (meja makan)
o/t : *cedokkan nasi kat taeyang* ni..makan banyak-banyak..penat omma masak..lagipon omma tengok kamu tu dah makin kurus dibuatnya..
taeyang : hmm..
o/t : ishh!.. kamu ni..
Tiba-tiba kedengaran loceng berbunyi..
ting~ tong~ (bunyik pape jelah..asalkn loceng😂)
o/t : ah~ tu pasti appa kamu.. *meluru ke pintu depan*
Di depan pintu utama
o/t : *bukakan pintu* *senyum* yeobo.. awal balik?
a/t : *senyum* kerja kurang sikit hari ni..lagipon saya dah bagi seung hyun handle separuh kerja saya tu..
o/t : ohh
a/t : *pandang sekeliling* mana yongbae??
o/t : *tunjuk arah dapur* tuu..ade kat dapur tu haa.. tengah makan.. yeobo jomlah makan sekali~
a/t : hmm..nantila.. saya nak mandi dulu..cakap kat dia..malam nanti datang bilik kerja saya..ada benda nak bincang..*terus naik atas*
o/t : *kembali semula ke dapur* ehh? yongbae? *pandang sekeliling* aishh~ cepatnya budak ni hilang..
-skip-
malamnya..di bilik kerja appa taeyang..
taeyang : *diam je dari tadi*
a/t : ada benda appa nak bincang dengan kamu..
taeyang : *pandang appa* appa nak suruh yongbae ambil alih syarikat kan??
a/t : *angguk* appa harap kamu terimaa..kamu jelah satu-satunya anak appa..waris appa..appa nak harapkan siapa lagi..bukannya kamu tak tahu hal pejabat kan..
taeyang : *diam* bagi yongbae masa..yongbae tak sedia lagi..
a/t : sampai bila?? kamu nak tunggu appa mati dulu?? baru nak ambil alih syarikat tu?!
taeyang : appa janganlah cakap macam tu..
a/t : dah tu?! mulai esok..kamu ambil alih syarikat appa..faham?!
taeyang : ta..tapi
a/t : no excuse..nanti appa uruskan yang lain.. kamu boleh keluar sekarang.
taeyang : nae.. *terus keluar*
-skip-
keesokan harinya..
pagi..kelihatan taeyang sedang bersiap-siap mengenakan pakaiannya untuk pergi ke pejabat.. *gambar diatas*
Tiba-tiba ommanya datang menegur..
o/t : *senyum* ommo~ segaknya anak omma macam appa kamu muda-muda dulu.. *betulkan tie taeyang*
taeyang : *pandang ommanya*
o/t : dengar ni.. lupakan semua yang lepas..mulakan hidup baru..omma teringin nak tengok kamu yang dulu..ceria..banyak cakap..
taeyang : *peluk ommanya* maafkan yongbae..dan terima kasih..bagi semangat kat yongbae..
-skip-
syarikat Dong Tae Hwang (reka je 😝)
Di pejabat
pekerja 1 (yeoja) : pstt..*bisik* dengar kata kita dapat boss baru..anak boss besar..
pekerja 2 (yeoja) : a'ahh.. aku pon ada dengar.. katanya bos baru kita tu kacak..! *fangirling tiba2* omg!
pekerja 3 (namja) : *tiba2 menyampuk* ni lah perempuan..
asyik bergosip je..pantang tengok lelaki hensem sikit..dah tergedik2..pekerja 1 : ehh..sibuk je..tahulah kau tu tak hensem..jeles la tuu.. werkk..!
pekerja 3 : pape jelah.. *bla*
Tak lama kemudian
muncul taeyang dan appanyakelihatan semua pekerja bergegas berkumpul di hadapan mereka
a/t : kenalkan.. anak lelaki saya..dong yong bae..merupakan pengarah baru di syarikat ni..
taeyang : *fake smile*
a/t : saya harap kamu semua dapat berikan kerjasama yang baik..ok..
pekerja 2 : *bisik* btullah.kacaknyer
pekerja 1 : kan?😍
a/t : baiklah..kembali sambung buat kerje..
para pekerja kembali ke tempat masing2 semula.
a/t : appa dah cari setiausaha untuk kamu..semuanya appa dah uruskan..jangan risau..appa harap kamu dapat memajukan syarikat ni..
taeyang : *senyum* ye appa.. jangan risau trust me..
-skip-
ketika taeyang berjalan menuju ke bilik pejabatnya..
Tiba2 saja seorang gadis terlanggarnya.
min hyorin : maaf..maafkan saya..saya lambatt..*tercungap*
taeyang : pandang pelik*
min hyorin : ah~ lupa..saya min hyorin..setiausaha baru tuan.. *senyum*
taeyang : *wat dono then terus masuk bilik pejabatnya..
min hyorin : *bebel* tak guna betul..ni semua salah kereta tu..! tak pasal2 aku datang lambat..dahlah first day kerja..eeee!! geramnyaaa!
min hyorin p.o.v
min hyorin berada di bus stand untuk tunggu bas seperti biasa.. jalan disitu agak berlecak disebabkan hujan lebat malam semalam.. secara tiba2 sebuah kereta lamborgini warna putih meluncur laju ditepinya lalu air lecak tersebut terkena skirt paras lutut min hyorin..
min hyorin : *jerit* oi!! takde adab betul!! tak nampk ke aku kat tepi ni?! tahula kereta mahal.. abis basah kain aku..!😭😭
min hyorin terbayang balik peristiwa tadi..perasaan marah makin membuak2..
min hyorin : kalau aku dapat kereta tu..tahu la apa aku nak buat! *berkata sendirian*
sebaik sahaja pintu dibuka kelihatan seorang lelaki sedang menunggunya..
#tbc#
siapa pulak yang menunggu taeyang ni? haha.. sory ep ni agak bored skit..
pape pon teruskan membaca ok?
😘😘
YOU ARE READING
MY GIRL ( HIATUS )
FanfictionMAIN CAST : TAEYANG/DONG YONGBAE MIN HYORIN OTHER CAST : IU/JIEUN TOP SUZY SEUNGRI OMMA/APPA TAEYANG OMMA/DONGSAENG MIN HYORIN SINOPSIS : MY GIRL merupakan kisah percintaan taeyang atau lebih dikenali sebagai yongbae dengan kekasihnya, lee ji eun/i...