"Ders Çalışma Taktikleri"

3.2K 111 3
                                    

"Defter-Kitap": Hani öğretmenlerin meşhur defter ve kitapları vardır ya. Sınavları onunla hazırlayıp, sözlülerindeki soruları o kitaptan yararlanarak yapmaktadırlar(bu her öğretmen için geçerli olmayabilir).Sizin o üşenip yazmadığınız defterlerde öğretmenlerinizin kaynaklarıyla aynıdır.Kısacası öğretmenler sizin defterlerinizden sorarlar.Bu nedenle deftere çalışmak, sizin yüksek not almanız için iyi bir etkendir.

"Yapışkan Kartlar": Genellikle her evde bulunan yapışkan kartlar veya post-it ' ler ile yapabileceğiniz hem eğlenceli, hem de öğretici bir etkinlik olacak. İlk önce yapışkan kartınızın üstüne farklı konu ve bilim dallarında bulunan bilgileri yazın. Daha sonra bu kartları odanıza, çalışma masanıza, ve evin başka yerlerine yapıştırabilirsiniz. Bu sayede onların önünden geçerken bu bilgileri tazelemiş olursunuz.

"Çağrışım": Bu taktik veya öğütü kullanabilmeniz için biraz yaratıcı olmanız gerekiyor. Mesela kimyadaki sülfürik asidin formülünü kısaca "Hasan iki salak Osman dört" diye kolayca betimleyebiliriz . Görsellerle veya bir şarkıylada aynı sonucu alabilmemiz mümkündür.

"Oyun": Bu taktiğimizde kendiniz sevdiğiniz bir oyunun aynısını yapın veya yapmaya çalışın, oyunumuz tabu olsun. Tabu' da birçok çeşitli kart bulunur. Sizde bunları en sevdiğiniz 4 konu olarak ayırın ve aynı tabu oynarmış gibi oynayın. Biraz eğlencesi kaçabilir, ama inanın ki bu en eğlenceli ve en akılında kalan taktik olabilir.

"Not": Tabunun kabını yapmayın sizde varsa sadece kartlarını hazırlayın ve öyle oynayın.

"Verimli Ders Çalışma Öğütleri"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin