Elke dag ben ik bang als ik naar school moet .
Bang om klappen te krijgen .
Bang om uitgescholden te worden .
Bang om uitgelachen te worden .
Maar deze stijl is gewoon deel van mij die ik niet wil opgeven .
Shit nee ! Dacht ik toen de schoolbus voor de voordeur kwam gereden .
Ik pakte mijn rugzak en liep met mijn hooft gebogen naar de schoolbus .
Toen ik instapte riep iemand vanachter in de bus clown en toen begon iedereen mij uit te lachen .
Ik ging op de plaats zitten waar bijna niemand zat om te vermijden dat ik nog meer opmerkingen zou krijgen .
Toen ik eindelijk op school aankwam moest deze hel van een week nog beginnen .
Ik kwam mijn klas binnen en probeerde niemand aan te kijken .
Ik ging aan mijn schoolbankje zitten en hoorde gegiechel achter mij .
Toen de juf binnen kwam was iedereen ineens stil .
Ze ging aan haar haar tafel zitten ze schrok en stond meteen terug recht.
Wie heeft er water op mijn stoel gedaan ! riep ze kwaad .
Dat heeft Marie gedaan zei Denis die achteraan zat .
Marie! ga maar naar de directeur ! zei de juf .
Maar dat heb ik niet gedaan ! riep ik .
Dat heb je wel gedaan , de hele klas heeft het gezien . Zei Denis .
Ik rende de klas uit en ging naar de directeur .
Ik legde het uit maar hij geloofde mij niet .
En ik werd voor 2 dagen geschorst voor iets dat ik niet gedaan had .
Het pesten bleef maar doorgaan maanden lang .
Ik wou er gewoon niet meer zijn !
Uiteindelijk zat ik alleen op mijn kamer met een mes in mijn hand .
Nu ga ik het doen Dacht ik .
Ik zette de scherpe kant en voor dat ik een snee maakte kwam er een stem in mijn hooft die riep stop ! Niet doen Marie ! Dat verdien je niet !
Ik keek omhoog en zag een meisje staan met donkerbruin haar die ze in een midden scheiding droeg .
Ze had een korte leren jasje aan en een jeansbroek ze droeg ook een halsketting waar een kruisje aan hing .
Wie ben jij ? vroeg ik . maar het meisje antwoorde niet . het leek of ze mij niet kon horen.
Er gingen dagen voorbij en het meisje was steeds meer aanwezig terwijl andere mensen haar nooit opmerkte of zagen .
Ze hielp mij om voor mijzelf op te komen en af te weren .
Telkens als iemand mij uitschold of pesten zei ze wat ik moest doen en dat werkte altijd .
Het meisje en ik kregen een sterke band ook al kon ze mij niet horen .
Maar ik wou eigenlijk met haar kunnen praten . Dus ging ik mogelijkheden zoeken op internet.
Ik zocht het hele weekend op internet en had het eindelijk gevonden .
Ik pakte pen en papier een vroeg of ze er was .
Plots kreeg ik een antwoord ik mijn hooft en die schreef ik op .
Toen schreef ik haar terug om te vragen hoe ze heet .
Daarna kreeg ik een antwoord terug Safire .
Heet je Safire ?
Ja....
Waarom help je mij ?
Omdat ik hetzelfde meegemaakt heb als jij . de pesterijen , schaamte, angst . Ik weet alles wat er in jouw hooft omgaat , hoe jij je voelt , hoe jij iets beleeft .
Weet je ook mijn geheimen ?
natuurlijk ik weet alles over je . Maar je hoeft je niet te schamen iedereen heeft wel geheimen . Ik ken je al vanaf je 9de . Maar je ziet me nu pas omdat je mij nu ook echt nodig hebt .
Ik ben blij dat ik nu eindelijk iemand heb waar ik goed mee kan praten , dank je Safire .
We bleven de hele avond praten en leerde elkaar beter kennen .
We werden onafscheidelijk van elkaar .
We werden beste vrienden....
Het was weer maandag en de schoolbus stond voor de voordeur .
Maar ik stapte zelfzeker in .
Kijk daar is de gothic clown weer , Fuck Off riep ik terug en de hele bus was stil .
Ik ging op mijn gemak op mijn plaats zitten.
Toen we aankwamen op school lachte iemand mij uit en ik stak mijn middelste op .
En zo kwam mijn dag toch nog goed .
En mijn schooljaar ook !
YOU ARE READING
Two Souls
SpiritualMarie word al jaren gepest vanwege haar gothic stijl . Overal waar ze komt word ze uitgescholden of uitgelachen . Ze ziet haar leven niet meer zitten en denkt al een tijdje aan zelfmoord. Maar ze komt erachter dat ze niet alleen is . Ze begint ee...