☆B.A.E.K.Y.E.O.N☆

453 39 3
                                    

ni one shot yang dijanjikan.... harap korang enjoy....

-------------------------

Taeyeon merenung ke luar tingkap.

Dia rindukan Baekhyun. Sudah tiga tahun Baekhyun pergi ke luar negara untuk menyambung pelajarannya.

Taeyeon amat rindukan Baekhyun.

---flashback---
"Awak akan pergi ke luar negara? Awak dah tak sayangkan saya lagi ke? Sebab tu awak nak tinggalkan saya?" Kata Taeyeon lalu merajuk.

Baekhyun cuba memujuk Taeyeon.

"Awak ni, fikir macam tu pulak. Saya pergi ni sebab saya sayangkan awakla. Saya tengah fikirkan masa depan kita. Awak nak ke anak-anak kita lembab nanti. Saya taknak." Baekhyun cuba mengusik Taeyeon.

"Awak ni, asal fikir sampai anak pula, kita baru sekolah menengah. Gatal!" Taeyeon mencubit lengan Baekhyun.

Baekhyun mengaduh kesakitan.

"Aduh, sakitla sayang." Taeyeon ketawa melihat perangai keanak-anakan Baekhyun.

"Tapi, awak kena janji satu perkara untuk saya. First, Jangan menggatal dengan orang lain kat sana. Saya tahu diarong lagi cantik daripada saya. Second, belajar rajin-rajin. Dan last sekali, selalu contact saya. Kalau tak, siap awak."

"Eh, tadi kata ada satu perkara je. Ni dah lebih satu dah. Hmm, takpelah. Saya janji. Tapi yg pasal mengggatal tu, saya tak pasti lagila. Tengoklah dulu. Mana tahu kat sana ada yang berkenan ke?" Taeyeon yang mendengar membulatkan matanya.

Baekhyun segera melarikan dirinya.

Taeyeon mengejar Baekhyun lalu memukulnya.

"Awak ni, nakal. Benci, benci, benci!"

"Aduh, aduh sayang. Sakitla. Nanti lebam macam mana?"

"Biar lebam. Padan muka awak!"

----end of flashback----

Taeyeon tersenyum setiap kali mengingatkan peristiwa itu. Di masih setia menunggu Baekhyun sehingga sekarang.

"Oi, taknak balik ke?" Seohyun menghentikan lamunan Taeyeon.

Taeyeon yang tersentak segera mengemas begnya.

-------------------

"Kau rindu Baek ke?" Tanya Seohyun semasa dalam perjalanan balik rumah.

Taeyeon hanya mengangguk. Di terlalu rindukan Baekhyun sampai dia kadangkala tidak dapat menumpukan perhatian ketika belajar.

Selepas itu, mereka tidak berkata-kata lagi...

-------------------

"Omma, taeyeon dah balik." Dia terlihat ibunya yang baru lepas meletakkan gagang telefon.

Taeyeon pelik melihat air muka ibunya. Pn Kim tiba-tiba memeluk Taeyeon.

"Omma, kenapa ni?" Tanya Taeyeon.

"Baekkie dah balik. Pergila jemput dia. Dia ada kat Airport sekarang."

Taeyeon segera lari keluar ke rumahnya. Dengan berpakaian uniform sekolah lagi, dia menaiki teksi yang berdekatan.

Encik, sila bawa saya sampai Airport Incheon. Kalau boleh cepat sikit"

Taeyeon telah tiba di hadapan airport. Dia melangkah masuk ke airport.

Dia berasa amat gembira kerana penantiannya sudah sampai ke penghujungnya. Dia ingin bertemu kekasih hatinya itu.

Langkah Taeyeon terhenti apabila melihat kekasih hatinya itu sedang memeluk seorang perempuan.

I Miss You Where stories live. Discover now