'Dioni Jurado-Gomez... ehm Cassius Verbond, Jai Wowor en Kaj van der Voort' zegt Samuel.
'Cassius Verbond ligt op kamer nummer 201, tweede verdieping gelijk eerste kamer links. Kaj van der Voort is in de controle kamer ligt bij Cassius op de Kamer. Jai Wowor ligt op kamer nummer 205 tweede verdieping en links Dioni ligt op dezelfde kamer.' Zegt de vrouw achter de balie. Ik pak Joey's hand en loop naar de lift.
'Ik hoop dat alles goed gaat' zucht Samuel.
'Vast wel' zegt Joey geruststellend en ik druk op de knop. Sneller dan gedacht is de lift open en lopen we erin. Ik druk op "2" en de deuren sluiten. De lift komt langzaam op gang en even later zijn we op de tweede verdieping.
'Ik ga door naar Dioni.' Zeg ik en loop de lift uit door naar kamer 205. ik zie Joey en Samuel de andere kamer in gaan. ik doe de deur van Dioni open en kijk naar de bedden. hij ligt bij het raam. ik loop langzaam naar binnen en staar naar Dioni. hij heeft wat brand wonden op zijn gezicht en nek.
'Georgina' zegt hij zachtjes. ik loop naar hem toe en ga op het bed zitten.
'hey' zeg ik en pak zijn hand vast. 'ik schrok me rot' hij glimlacht lief.
'ik weet niet wat er is gebeurd' zegt hij.
'ik ook niet, alleen dat jullie huis in brand stond en jullie werden gered door brandweer mannen en naar het ziekenhuis gebracht behalve Sam....'
'is Sam dood?' zeg hij terwijl hij me onderbreekt.
'nee, hij leeft. hij was al uit huis ofzo' vertel ik verder. hij knikt.
'en Cassius? Kaj?'
'alles gaat goed, met iedereen' zeg ik. hij legt zijn andere hand op mijn hand.
'ik denk dat we voorlopig even niks samen gaan doen in de stad...' hij zucht heel diep.
'het is goed, zodra dit iets minder is kunnen we wat afspreken.' zeg ik en buk me voorover om hem een kusje te geven.
'waaaaaaah!' roept Jai. ik schrik en kijk zijn kant op. hij begint te lachen en klimt uit zijn bed om vervolgens bij ons te komen zitten. er wordt op de deur geklopt en er komt een dokter naar binnen gelopen.
'zo te zien heb je veel gezelschap' zegt hij en kijk van Jai naar mij naar Dioni. 'aangezien jullie het huis niet in kunnen, en jullie familie nodig hebben is het verstandig om tijdelijk bij jullie ouders te wonen. alles wordt verzekerd en opnieuw gemaakt en ingericht voor jullie'
'dus ik moet bij mijn ouders wonen' zegt Dioni en kijkt naar mij.
'het is verstandig voor jullie 5. jullie hebben anders geen huis en jullie hebben iemand nodig die aan de medicijnen denkt' legt hij uit. 'jullie ouders worden gebeld' met die woorden loopt hij weg.
'hoe willen we met bbrave verder gaan als we elkaar niet veel mogen zien' zegt Jai.
'waar wonen jullie ouders?' vraag ik.
'Hardinxveld-Giessendam, hashtag Rotterdam' zegt Jai.
'Zuid-Amsterdam' ik bijt op mijn onderlip.
'en de andere?'
'Kaj in Beverwijk, Samuel Badhoevedorp en Cassius in Hoofddorp' zegt Jai.
'het komt wel goed' zeg ik tegen ze
JE LEEST
Something Sweet | B-brave
FanfictionGeorgina is 18 jaar en verhuisd met haar ouders naar Zandvoort. In Zandvoort leert ze 5 jongens kennen die in een beroemde Nederlandse boyband zit. Hij is knap, getalenteerd en precies de eigenschappen waar Georgina naar uit kijkt. Wat zal hij voor...