Mengimbau kembali kenangan di sekolah pasti membuat hati mika terusik dan ketawa sendiri,alangkah indahnya persahabatan dah hubungan mereka dan guru2
Imejnya yang dulu bertudung ayu kini telah diketepikan, berskirt pendek,berbaju kemeja putih dan dituck in kan kedalam skirt,rambutnya flowy wave yang sudah diblonde kan membuatkan mika tampak elegen dan itu juga salah satu sebab syarikat audit micheal yang sangat terkenal menerima mika untuk practical di syarikatnya.
"Weh berangan apa tu senyum sorang sorang pompuan!" Sergah iman
"Hek eleh budak ni aku sekeh kang,takdelah aku teringat zaman sekolah aku dulu duh seronok gila tau" balas mika sambil senyum sendirian"Hm itulah siapa sangka kan cepat masa berlalu dah masuk u dah practical dahpun tapi kahwin je belum lagi kita ni haii mcm andartu je ni,haha kau apa cerita dgn faris?Kata nak study abroad untung la kau future cerah"
perli iman sambil menjugkitkan hujung bibirnya
Mika menjeling iman tanda protes, kenapa nama lelaki itu yang disebutnya padahal mika sedaya upaya menyorokkan perasaannya
"Ada je aku dgn dia kawan jela tak lebih daritu,in fact dia dah ada gf i dont want to get hurt ,dia tu lelaki yang baik beragama aku ni biasa je. Mmg la dia mcm layan aku ni istimewa but do you ever think iman,what if kalau gf dia tahu aku suka ash? Senak doh!!!"Iman dan mika berderai ketawa memikirkan kata kata iman yang dilemparkan sebentar tadi. Sungguh, iman merasakan kehidupan mika sangat istimewa dan dikurniakan sifat periang. Walaupun keluarga iman yang mendominasi 80% perniagaan megah holding tetapi iman tidak pernah berlaku riak dan tetap merendah diri. Malah iman bijak menyorokkan status dirajanya di hadapan iman.
Selesai kerja pada pukul 5 iman mengajak mika pergi ke verdurfest,salah satu tempat kegemaran ramai perempuan terutamanya pada hujung tahun well its YEAR END SALES!!
*5.50pm (faris)
-hi sayang i miss you,how you doin baby?Dia lagi,patut ke tidak aku reply mesej ataupun ignore je,ahhhh dia ni kan ,ikut hati mmg rindu separuh mati kau hak orang duh,hm takpelah malam sikit aku cari kau balik ash,janji
YOU ARE READING
Love in paris
Romance(Be cautios for certain 18sxpart ) Life like a wheel kadang dia atas kadang di bawah, Mika,seorang perempuan outspoken malah terlalu gamble meniti kehidupan seharian, "be educated,find properties,go travel & earn money" adalah prinsip yang diamalka...