Vragensteller: hallo allemaal welkom bij de dierenquiz. Vandaag zijn we met twee vragenstellers, en de tweede is Donald duck!
Donald duck:hoi allemaal,
Ik denk dat ik de eerste vraag mag stellen dus we gaan beginnen.
Vraag1:
Welk insect kan dertig meter hoog springen? wist je trouwens dat dat vergelijkbaar is met een mens die 245 meter hoog springt?
Vragensteller: oke vraag 2:
Je hebt het Fries-Hollandse ras, het Maas-Rijn ras, de Groninger Blaarkoppen... Bij welk dier horen deze rassen?
Donald duck: een a b of c vraag.
Waarom liggen krokodillen vaak met hun bek open?
Is dat:
A: omdat ze honger hebben en wachten tot er iets lekkers voorbij komt.
B: om extra veel dorst te krijgen voor ze naar het water lopen.
C: om zonnewarmte op te nemen zodat de lichaamstemperatuur stijgt en ze veel energie hebben als ze 's avonds op jacht gaan.
Vragensteller: nu een a b c en d vraag. In Nieuw-Zeeland leeft een vogelsoort die niet kan vliegen. Hoe heet deze vogel?
A: aardbei
B: kiwi
C: appel
D: banaan
Donald duck: weet je veel van mij is het een makkie namelijk:
Hoe heet mijn hond?
Vragensteller: kan een schildpad 30 kilometer per uur zwemmen?
Donald duck: de tijd tikt dus we gaan snel door.
Denk je dat het huisje van de slak meegroeit als hij groter wordt?
Vragensteller: wat is een van de kleinste vogeltjes ter wereld?
En de quiz is afgelopen dus tot de volgende keer!
JE LEEST
Wist je dat en wat leuke quizjes!
SonstigesAan het eind van dit boek weten jullie antwoord op veel vragen. Lees een quiz en meer. Veel plezier en af en toe wat leuke moppen.