Kepingan gambar seorang gadis dalam lingkungan 23tahun ditatap dalam-dalam.Senyuman jahat terlukis di bibir Imran.
"Kau rasa kau boleh terlepas?Cinta aku tak akan pernah putus untuk kau,Raisya",luah Imran kepada gambar yang dari tadi diamatinya.Raisya atau nama penuhnya Siti Noraisya Azfa, rakan baik kepada Imran.Mereka terlalu rapat seperti adik beradik sehinggakan Imran memendam perasaan cintanya terhadap Raisya.
Apakan daya,Raisya milik orang.Tanpa disedari Raisya serta merta disapu oleh jantan lain.Clische.Kan?Awal je dah tahu clische.
Cinta...love..gaduh pastu baik semula...relaxx..baca dulu bawah ni👇👇👇
_______________________________________Zarif meniup secawan kopi yang masih hangat sambil berjalan menuju ke ruang tamu.
Dia tersentak dan terhenti apabila melihat rakan serumahnya,Imran meratap gambar seorang gadis yang dikenalinya.Ya.Gadis itu ialah kekasih hatinya"Buat apa kau luah macam tu?",perli Zarif sambil berlagak tenang seperti tiada apa-apa yang terjadi.
Imran memandang tepat ke arah bola mata Zarif.Tajam.
Zarif tersentak sekali lagi."What?Betul laa..apa guna kau nak balas dendam but kau masih sayangkan dia....why not kau bakar je gambar tu dan forget her",pujuk Zarif supaya Imran termakan dengan kata-katanya.Diam.
_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤_¤
Zarif tersedar dari tidur pada jam 5pagi.Dia memulas tombol pintu dengan perlahan.Mamai mungkin.
Dia membuka pintu bilik Imran.
Tiada siapa.Dia terkedu sebentar."Ahh...mesti dia dah keluar jumpa Raisya ni.Ni tak boleh jadi!
Raisya Azfa milik aku...aku mesti buat sesuatu...",kata hati busuk milik Zarif lalu mencapai tuala untuk mandi sebelum keluar mendapatkan Imran dan Raisya.
~~~~~~~~~~♡♡♡~~~~~~~~~~~~~~~~~Imran menekup mukanya dengan kedua-dua tapak tangannya.Kadangkala dia mengeluh secara tiba-tiba.
"Anak...kamu macam ada masalah je..kamu ok tak?",tegur seorang pakcik yang berusia dalam 50tahun lebih.
Imran tersentak.Dia mendongakkan mukanya lalu mengesat air matanya."ahaha..tak ada apa-apa laa pakcik.Saya cuma sayu hatj je",jawab Imran berlakon seperti gembira.Pakcik tadi hanya tersenyum kerana dia tahu anak muda dihadapannya itu cuba untuk tabah.Mungkin dia perlukan ketenangan dulu.
waktu subuh sudah masuk bagi daerah yang didiami oleh Imran.
Dia segera mengambil wudhu' untuk tenangkan hatinya lalu melaksanakan solat fardhu subuh.♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Selesai solat..Imran segera memohon doa kepada Allah swt agar berikan dia ketenangan dan akal yang panjang untuk berfikir.
Imran berpaling mencari pakcik yang menegurnya tadi.Bola matanya bergerak ke kiri dan ke kanan.Akhirnya matanya terpaku pada susuk tubuh pakcik tadi.Ya.Dia amat memerlukan bantuan pakcik itu.Dia segera mendekati pakcik itu lalu memberi salam.
)()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()(
Kereta jenama Honda berhenti di kawasan Flat Aurora.Zarif segera mematikan enjin lalu keluar dari kereta.
Dia berjalan dengan pantas.Jantungnya berdegup kencang seperti angin kencang 250km/j.Sampai sahaja dihapadan rumah yang menempatkan seorang gadis bernama Raisya,dia segera menekan punat loceng.
'Sayang...aku akan selamatkan kau",bisik hati Zarif.Pintu rumah dibuka.Terpampang wajah kekasih hati Zarif dimuka pintu."Suprise",ucapnya.
Raisya teruja dengan reaksi Zarif.
"Kenapa nak datang tak bagitahu ni...awak ni saje je tau!Rindu saya ye?",gurau Raisya.