INLEDNING
Almina o Pontus har varit tsm i snart 1 år, Almina älskar verkligen honom men hennes pappa tycker att hon är för "ung" för att vara tsm med en kille. Pontus är inte lika säker på att Almina är kär längre tack vare Alminas pappa.8:45
Skolklockan ringde o alla barnen sprang in i sina olika byggnader. Idag var första dagen på högstadiet. Hon letade upp sina 2 bästa kompisar, Alva o Maja. Tillsammans går de in i klassrummet o sätter sig bredvid varandra. Snart är hela klassen samlad i det lilla rummet. Läraren hade inte kommit än, han hette Göran.
45 minuter senare kommer en lång, smal man in i rummet.
- Hallå, säger han. Förlåt för att jag kom försent min väckarklocka ringde inte.
Hela klassen började fnissa. Albin, Linus & Kalle, de som var mest störiga i hela skolan kändes det som, började prata o skrika i hela klassrummet.
- Sätt er ner o va tysta, röt Göran.
De satte sig ner o Göran fortsatte förklara om hur högstadiet var uppbyggt o hur vårt schema funkade och sånt ointressant. Almina lyssnade inte, hon tänkte bara på Pontus, han gick på en annan skola några km här ifrån.
9:45
Maja Almina och Alva gick bort till 8b:s klassrum på rasten, de var en mycket liten skola och högstadiet var ganska litet de också.
10:00
Dom gick in o allt började. Albin började reta Almina o Kalle kastade papper på Almina, hon fick nog, hon ställde sig upp och sprang ut, hon sprang, sprang o sprang ända tills hon kom till Pontus skola. Hon såg Pontus o gick fram till honom, han stog vid sina kompisar, Simon, Måns, Ville och Sebbe, hon kände dom ganska väl så hon var inte rädd för att gråta i för dom, Pontus såg henne också o gick mig henne o kramade henne. Almina kände sig genast mycket lugnare, han kysste henne och frågade varför hon var här.
*************************************
Det var första kapitlet, hoppas ni tyckte om det. Kommentera gärna om ni vill jag ska fortsätter på denna. Kram & puss på er😏💋
YOU ARE READING
Önskan att få vara kär
Teen FictionAlmina är 14 år och går på en skola i Göteborg. Hennes pojkvän heter Pontus och de har snart varit tillsammans 1 år. Alminas pappa vill inte att de ska vara tillsammans eftersom han tycker det är fel, men Almina lyssnar inte och fortsätter att vara...