Avundsjuka

37 3 1
                                    

"Ok, ha så kul"

6:00
Hon vaknade av sin pipande väckarklocka och gick upp, hon gjorde sin vanliga morgonrutin. Klä på sig,sminka sig,borsta håret, gå ner och äta och sedan borsta tänderna, sedan åkte de till skolan.

8:45
Skolklockan ringde och de gick in till sin lektion, hon Maja och Alva. Det var SO- ekonomi. Vilket hon hatade, hon tänkte på Pontus och Ida istället. Hon blev ledsen av det men det var bättre än att lyssna.
- Almina? Sa läraren
- Ehh Aa?
- Vad är svaret på frågan? Frågade han
- Ehm... Jag vet inte, svarade hon
- Ja, därför ska du lyssna och inte tänka på annat.
- Okok förlåt! Sa jag
- Woho, Almina du måste ju lyssna, skrek Albin ut.
- Amen håll käften bara, svarade hon.
- Almina inte såna ord i klassrummet och Albin du behöver inte kommentera! Röt läraren
Det blev tyst och dom fick 3 arbetsblad med olika frågor som dom skulle svara på och sedan titta på till provet. Almina orkade inte, när alla var på fråga 12 var hon kvar på fråga 3 och orkade seriöst ingen mer. Det var ju så tråkigt tyckte hon, alla andra satt tysta också.
- Herregud! Hur många frågor är det? Utropade hennes klasskompis Sofia.
- Herregud, inte alls många bara 20 st, svarade läraren.
Sedan blev det tyst igen, Almina hade slutar tänka på annat och börjat jobba, hon hade det väldigt lätt i skolan och klarade alla prov, så detta tyckte hon var jätte lätt. Hon kom till fråga 19 när läraren sa att vi skulle plocka undan.
- Amen aaaahh, sa många, eftersom de kommit så långt
- Så nu får ni gå ut på rast, ni har hemkunskap efter rasten sedan bara så ni vet, förklarade läraren.
Alla gick ut på rast, hon Maja o Alva gick direkt till hemkunskapssalen så att dom kom i tid, dom stod bara där och pratade.
- Tjena, ropade Albin från andra sidan korridoren
- Ignorera, sa Maja till dom.
- Hörde ni inte eller, jag sa "tjena", fortsatte han
- Jo vi hörde men vi skiter i att svara bara, förklarade Almina
- Amen herregud här försöker jag vara trevlig och så kommer ni här och bara skiter i det.
- Ja typ så, säger Alva
Dom är ganska otrevliga mot varandra hela tiden, det kan vara ganska kul ändå, alla dom tre hatar Albin och gänget som dom kallar dom. Men Almina har börjat gilla Albin mer och mer, eller gilla och gilla börjar tycka att han är snygg och så, men inte hur hans personlighet är.

Efter skolan
- Hänger du med till Isaac o Pontus skola, ska va med Isaac, du kan ju också vara med, frågade Alva
- Ehm ok, svarade jag
Hon tänkte inte på att Pontus skulle vara där med Ida.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kapitel 4, hoppas ni gillade det. Sry för det tog sådan tid men aja. Puss och kram på er💋

Hai finito le parti pubblicate.

⏰ Ultimo aggiornamento: Feb 06, 2016 ⏰

Aggiungi questa storia alla tua Biblioteca per ricevere una notifica quando verrà pubblicata la prossima parte!

Önskan att få vara kärDove le storie prendono vita. Scoprilo ora