İmparatorluk zamanından çok önce Himo ve ailesi güneş çağının ilk 3. gezegeni olan Gondolin de yaşamaktalardı. Gondolin orman elfleri ve dark elf lerin barış ve huzur içerisinde yaşadıkları bir gezegendir. Himo Orman elflerinden çok dark elflere benzemektedir.
Gözlerinin ateş rengi parlaması ailesini ve arkadaşlarını hep korkutmuştur. Elfler bilindiği üzere 2000 yılına kadar yaşabilmekte ve 2000 yaşına ulaşan kadim elflere karışarak enerjiye dönüşmektelerdir.
Himo 300 yaşına kadar gondolin de yaşadı ve zamanını gününü gün ederek geçirmekteydi. İmparatorluk gemileri gezegeni kuşattığı zaman himo ne yapacağını şaşırmış vaziyetteydi.
Genel anlamda elf ler savaşmaktan çok uzlaşma yoluna gittikleri için imparatorluk filosunu yöneten general ile kadim elflerin başı Aramil masaya oturmuş general gezegenini bütün zenginliklerinden imparatorluğa vergi istemekteydi.
Aramil bunu ret etmiş ve savaşı istemeyerek de olsa başlatmıştı çünkü imparatorluğun istediği vergi elf lerin yaşam enerjisini sağlayan güneş cevherleriydi.
İmparatorluk bu cevherleri ganimet olarak görmekte fakat bu istekleri Gondolin Elf lerinin sonunu getirecekti. İmparatorluk atmosferin dışına çıkar çıkmaz Gondolin e saldırarak tüm elf halkını yok etmiş ve tüm güneş cevherlerini almışlardı.
Yaşayan tüm elf leri yok edip gezegeni ölüm sessizliğine bıraktıklarında Himo saklandığı gölden çıkarak yaşanan katliamı gözleri ile görmüş ve imparatorluğa lanet etmiş ve kan yemini etmişti.
50 yıl kadar gezegende hayatta kalan elf lerden kaçarak ve gezegenden kaçmanın yollarını aramıştı. Ta ki bir gün gezegene uğrayan hurda toplayıcı gemileir görene kadar. Bu gemiler evrende imparatorluğa bağlılık göstermeyen gezengenleri ziyaret eder ve alabildikleri herşeyi alırlardı buna o gezegende yaşayan ve iş görebilecek her türde canlı da dahil.
Himo bu hurda gemilerinin birine gizlice binmeye çabalarken geminin komutanı tarafından yakalanır ve esir alınır. Devasa hurda gemisinin hayvanat bahçesi gibi onlarca türden yaratığı kapalı tuttukları bölüme kapatırlar ve gezegenden uzaklaşırlar.
Himo bir şekilde istediğini elde etmişti fakat bu sefer de esir alınmıştı. Bir şekilde bu durumdan kurtulup ettiği yemini gerçekleştirmesi gerekiyordu.
Zeki yaratıklar olan elf ler içerisinde bulundukları duruma adapte olma ve bir çıkış bulma yöntemleri ile ünlüdür. Himo gezdikleri gezegenlerde köle tacirleri ile ve gardiyanlar ile zaman içerisinde uyum yakalmış ve dillerini öğrenmişti.
Kendisini gözleri ve fiziksel özelliklerinden ötürü kimse satın almak istememiş fakat geminin hapishanesinde ufak tefek işler için görevlendirilir olmuştu. Bu sırada hapishanede tutulan türlü canlıların dillerini öğrenmeye ve onları tanımaya çalışması ile esirler ve mahkumların tercümanı gibi olmuştu.
Gemide geçirdiği 10. yılın ardından gemi komutanı himo nun sadakatına güvenmiş ve onu personel olarak gemi tayfasına sokmuştu. Himo hiç bir yerde görmediği türden motorlar elektronik devreler ve sistemler öğrenmişti. Mekanik ve elektronik üzerinde 20 yılını harcayan ve kendini inanılmaz derecede iyileştirmiş olan Himo yaşlanan gemi komutanının emri ile köşk e transfer edilmiş ve komuta katında görevlendirilmişti.
Komutan Himo ya olan güvenini kendi öz oğlundan üstün tutmuş ve görevini Himo ya devretmişti. Komutanın genç oğlu Andy gün geçtikçe Himo ya düşmanlığı artıyor fakat tecrübesi bilgeliği ve konumu itibari ile Himo ya karşı gelemiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Himo Nailo
FantasyKral Arthur mitolojisin 40.000 yılı bilim kurgusuna uyarlanmasıdır.