(Reality)
Aku ingat lagi sekolah rendah aku yg trletak di lumut. Berdasarkn apa yg aku thu, sekolah tu didirikan atas kubu prtahanan jepun zaman dulu². Aku ni jnis suka dengar cerita hntu. Aku try rapat dgn makcik cleaner yg dah lama kerja kt sekolah tu. Aku tryla bodek makcik tu. Bodek punya bodek, dptlah aku tahu serba sikit tentang kisah silam sekolah aku dulu. Makcik tu ckp, ada sebuah tangki lama yg tk boleh digunakan dekat hujung tandas guru. Haah, mmg la aku seriau siak tgk tandas tu. Tinggi and kotor but yg pliknya, simen berlapik. Aku tya kat makcik tu tpi dia mcm berat je or senang cite , dia mcm tknk cerita. Aku pun pujuklah dia . Akhirnya, dia bukak jugak cerita tu. Dia cerita, tempat tgki air tu dulu ada sebuah telaga besar dan tmpat tu mrupakan sumber air bgi tentera jepun. Tpi sejak jepun tewas and melayu menang, diorg dah tknk balik negara asal diorang sbb malu kalah. Jadi, diorg ambik kputusan untuk bunuh diri kat situ. Cara dorg bunuh diri mmg kejam.. Ada yg penggal kepala then terjun dalam tu, ada yg mati gantung diri dekat telaga tu and ada jugak yg tak nk mati. Tpi disebabkan dorg stress kalah, ktua diorg jdi gila then ambik kputusan bunuh semua ank buah dia. Lepas dia dh bunuh semua, dia sumbat dlm telaga tu then tembak diri sndiri. Akhirnya tkde spe yg thu mayat diorg kat situ.
Selang beberapa tahun lepas tu, ada orang kaya cadang nak bina skolah kt sini. Kebetlan time dorang nk membaikpulih tempat tu, dorg trjumpa telaga busuk pnuh rangka² mayat pninggalan jepun. Rangka2 mayat trsebut banyak sgt. Sbelum pihak atasan tahu, diorg cepat2 simen telaga tu. Tpi macam-macam bau kluar. So diorg simen berlapis-lapis. Lepas siap sklh, mcm² bnda jadi. Roh² tntera jepun tu tk tenteram jdi diorg ganggu budak sekolah.
(Lokasi sekolah dirahsiakan. Harap maaf)
Waktu PMP sklh ada dua sesi, pagi dan petang. Masa sesi petanglah rmai murid kna histeria. Nasiblah ramai ustaz dan ustazah yg ada kt kawasan tu. Esoknya pengetua sekolah tu upah orang suruh cari balik spe yg buat sekolah tu. Last-last trkejut beruk bila dorg dapat tahu. Dorg dah buat mcm mcm nk kluarkn rangka tu tpi semua tk jadi.. Sebab tu lah spe yg nk lalu tndas or bilik guru akn rasa seram sejuk tkut kna ganggu. Ada budak prempuan 3-4 tahun , ank cikgu sekolah situ mati bunuh diri sbb roh tu ajk berkawan. Smpai sekarang, sekolah tu berhantu .
Sekian~
YOU ARE READING
SERAM?
HorrorMy cousin told me to make this book. Some story, buat sendiri. And kalau malas fikir, copy je dlm google xD Notes:: Baca waktu malam tau. Baru tmbh sikit feeling seram tu hahaha✨ Vote+Komen ❤