Daging.

105 13 1
                                    

Malam.

Adik aku merengek nak makan sbb lapar. Katanya nk mkn kari daging.

Masalahnya, daging daging dalam stok rumah aku dah habis. Itu satu, lagi satu sekarang ni dah malam! Mana nk cari daging malam2 buta ni?

"Amir, kau prgi tolong mak belikan daging kejap. Kau prgilah cari mana-mana kedai yang bukak". Mak aku suruh. Aku mengeluh malas. Dahla aku tinggal dkt rumah flat tingkat 5. Kalau brnasib baik, lif berfungsi. Kalau tak, baru smpai separuh tingkat dah terberanak lah aku kat situ gamaknya..

Mak bagi aku duit. Banyak. Lebih dari harga  daging tu sendiri kot.

"Ada baki kamu simpan, upah." Kata mak. Aku tersenyum. Dapat upah.

Aku pergi dekat lif.  Arghhh tk guna betullah. Rosak.

Kalau turun tangga senang aje. Naik yang mengah tuh.

Dengan basikal 3 suku aku, aku pergilah cari kedai yang masih trbuka. Semua tutup. Tak mustahil. Sekarang dah pukul 11 malam.

Aku dapat idea. Tpi tak thulah bernas ke tak. Tapi yang aku tahu, ianya menguntungkan aku.

Aku pergi ke tanah perkuburan. Semalam ada seorang wanita yang baru dikuburkan. Aku korek mayat tu balik. Ambil sedikit dagingnya kemudian tanam semula.

Balik tu aku beri pada ibuku. Ibuku masak kemudian makan bersama adikku. Aku menolak apabila diajak makan bersama.
Sudah kenyang, itulah jawapanku. Padahal, aku sajalah yang thu dari mana datangnya daging itu.

Malam. Pukul 1 pagi. Mak dan adikku sudah tidur kekenyangan meninggalkanku keseorangan di ruang tamu menonton televisyen.

Amir, saya di tingkat satu ~

Aku terdiam. Berdiri bulu roma aku. Aku mula tak sedap hati.

Amir, saya di tingkat dua ~

Amir, saya di  tingkat tiga ~

Aku mula kecut. Lari masuk bilik. Kunci pintu dan selubung dalam selimut.

Amir, saya di tingkat empat ~

Tiba-tiba senyap. Sunyi.

Tok tok tok!

Amir, saya di depan pintu rumah mu..!!!

Aku terdiam.

Amir, saya di depan pintu bilik mu ~ bukalah pintu ini.

Aku diam tak bergerak.

Tiba-tiba pintu terbuka. Seorang wanita. Wanita itu. Yang aku korek tadi! Badannya terkoyak akibat dipotong olehku. Aku menangis. Takut. Wanita itu mendekati aku. Nampak marah. Sangat!

BAGI BALIK DAGING AKU, TAK GUNA!

-end.

--------------------
Vote  cepat. Klau tak, tk nk update .  Bhahahaha *evil laugh*

SERAM? Where stories live. Discover now