Harry nastupuje do 6. ročníku do Bradavic. Kouzelnický světuž ví o návratu Pána Zla a ze lháře Harryho Pottera se stal vyvolený Harry Potter.
V Bradavicích bylo vše při starém. Harry se chystal na svou první hodinu, lektvary se Snapem. Měli za úkol namíchat obtížný lektvar živé smrti. Harry se moc nesoustředil a ve chvíli, co ostatní začali hledat v učebnicích, Harry už šel pro přísady. Automaticky šáhl po všem, co by mohl potřebovat. Ostatní na něj koukali jako na blázna, ale to on neviděl. Přemýšlel nad tím, co se stalu před prázdninami na ministerstvu. Sedl si a začal připravovat lektvar. Ve chvíli, co začal lektvar připravovat poslední student, Harry už dodělával poslední úpravy. A to vše bez učebnice. Z jeho myšlenek ho vytrhl Snape.
"Koukám, že pan Potter si nějak pospíšil. Strhávám 10 bodů za to, že neuposlechl povelu vyndat si učebnici. V sedm hodin v mém kabinetu." Harry se na Snapea naštval a v duchu ho nehezky proklínal, pak teprve si uvědomil, že udělal celý lektvar bez učebnice. Nikomu jinému se lektvar nepovedl a on ani nepotřeboval učebnici. Celý den se mu vše ve škole dařilo. V sedm hodin se neochotně došoural do Snapeova kabinetu.
"Dobrý večer, pane profesore." pozdravil Harry.
"Sedněte si!" byla první slova jeho profesora.
"A teď mi vysvětlete, jak jste ten lektvar udělal?" vrhl se na něj Snape.
"Přes prázdniny jsem se učil, pane." zalhal Harry.
"Lžete. V učebnici byl postup schválně napsán špatně, protože je to nebezpečný lektvar. Takže teď to vyklopte, Pottere nebo budu muset použít veritaserum!"
"Dobře." vzdychl Harry "Já vlastně ani nevím jak jsem to udělal a ani jsem si neuvědomil co dělám, dokud jsete na mě nepromluvil." odpověděl popravdě Harry. V tu chvíli se mu Snape pokusil dostat do hlavy. Harry ho vyhodil dřív, než byl schopen vůbec začít.
"Od kdy umíte nitroobranu, Pottere?" zeptal se nedůvěřivě Snape.
"O prázdninách jsem trénoval." Harryho v tu chvíli nenapadla žádná jiná výmluva. Snape ho ještě chvíli pozoroval a pak ho poslal do postele. Harry nad tím, co se ten den stalo přemýšlel dlouho do noci, než konečně usnul. Zdál se mu podivný sen.
.
Byl u vchodu do tajemné komnaty. Někdo promluvil hadí řečí a vchod se začal otevírat. Harry se na sebe chtěl podívat do zrcadla. V zrcadle však k jeho zděšení nespatřil sebe, ale osobu neuvěřitelně podobnou mladému Tomu Raddleovi. Harry rychle skočil do tunelu. Vešel do hlavní místnosti a ...
.
V tu chvíli ho probudil proud studené vody. Harry se kolem sebe rozhlížel a nevěděl, co se stalo. Pak spatřil svého kamaráda Rona.
"To si mě nemohl vzbudit normálně?" obořil se na Rona.
"Já jsem chtěl Harry, ale nedokázal jsem tě probudit." vysvětloval rychle Ron.
"Měl by si jít na snídani, za chvíli začíná vyučování." A s tím odešel.
Harrymu se ten sen zdával častěji a Ron si ztěžoval, že ho nikdy nemůže probudit. Ač se to Harrymu nikterak nelíbilo, musel se jít podívat do Tajemné komnaty.