Hej jag heter Angelina jag ska berätta från början vad som hände varför jag började föreläsa om detta och varför vänskap och kärlek kan vara det bästa och det värsta som finns iallafall.
Jag vaknade upp full av energi och var fullt beredd på att göra mig i åring och ta bussen med mina bästa vänner Laura och Nina.
Jag har blont hår som når ner till min rumpa, vissa kan säga att jag ser ut som en bitch bara för att jag har blont långt hår bruna ögon och har en tendens att verka lite kaxig. Men egentligen är jag väldigt känslig och lite försiktig med folks känslor eller iallafall jag är försiktig mot dom som är mina närmaste eller mot dom som jag känner är värdiga min snällhet. Medan Laura har brunt hår som når ner över brösten och blåa ögon man kan tro att hon är lugn och tyst men när man väl får igång henne med att prata eller dansa så finns det ingen kraft i värden som kan få henne att sluta. Nina har rött hår som är ungefär till revbenen och det är typ vågigt som en sjöjungfru, dom frisyrerna hon kan göra det är helt sjukt så fina dom är. Hon är alltid väldigt sprallig och väldigt glad eller nästan alltid men när hon är ledsen så kan hon vara riktigt ledsen och ingen som någonsin har träffat henne kan tro att hon kan vara ledsen egentligen kunde inte jag det heller innan jag lärde känna henne.Så det var en kort sammanfattning av mig och mina vänner som ni ser så känner folk bara halva oss och inte den viktiga delen. Dom tror att jag är kaxig och en riktig bitch men kan vara snäll och jag är faktiskt försiktig med folks känslor. Dom tror att Laura är bara lugn och tyst men hon är riktigt pratglad och en fantastisk dansare. Dom tror att Nina bara är glad och sprallig men hon är samlad och tålmodig och en underbar frisör hon är väldigt pilligg med sina frisyrer och det kan man inte vara om man inte är duktig på det man gör. Jaja det är vanliga fördomar som vi får stå ut med varje dag men det var en lite lång beskrivning på oss tre tjejer. Jag tog min turkosa bikini utan axelband och min vita fladdriga klänning jag var klar för att gå men innan jag gick tog jag min favorit keps och gick ner till bussen Nina och Laura var redan där, Nina kom rusande emot mig och gav mig en stor kram och sen tog mig i handen och vi gick sista biten till bussen där Laura reste sig och gav mig en stor kram. Bussen körde rakt förbi oss Nina såg det och börjar springa och glömmer sina saker jag tar dom och springer efter Nina får stopp på bussen och vi har alla sommar jojo kort så vi bara springer in och sätter korten mot plattan och sätter oss längst bak i bussen och Nina får gigantiska ögon och bara "jag har glömt min väska".
Vi börjar skratta och jag tar ut hennes väska ur min och ger den till henne.
Hon andas ut i ett stort suck och bara
"Angelina du har räddat mitt liv" och kramar om mig
"Jag fick världens hjärtattack" sa hon och släppte mig. Vi satte oss till rätta och väntade och skrattade i ungefär tio minuter sen var vi framme.
Vi gick och tog en bra plats vid en stor ek där vi kunde få skugga och sol. Nina gick och skulle köpa vars en dricka till oss tre medan vi packade upp. Nina stod i kön och köpte drickan hon vände sig om och såg tre killar som var så sjukt snygga den killen hon såg hade brunt hår och skogsgröna ögon. Hon spelade cool när hon gick förbi men när hon hade kommit till oss så vände hon sig om och pekade på killarna och vi sa som i kör
"Nä men hjälp så snygg"
Snabb genomgång, Simon (Ninas crush) brunt hår och skogsgröna ögon.
Joel (mitt crush) blont hår med chokladbruna ögon.
Samuel (Lauras crush) brunt hår och havsblåa ögon.
Vi alla tre bara stod och var som förstenad och kollade på vars en kille. Jag vaknade upp ur min djupa förhäxning av hans snygghet och vände mig emot Nina och Laura och sen väckte dom också. Jag ruskade om dom ordentligt för att väcka dom och sa direkt
"Vi måste prata med dom" sa jag bestämt för att visa att jag menade alvar trots att jag redan visste att Nina skulle säga emot mig så sa jag det ändå.
"Vet du va du har rätt och njut det säger jag inte ofta men du har rätt" sa Nina lättsamt. Laura tittar förvånat på mig och sen på Nina och ler lite oroat innan hon säger
"Jag har inget val eller hur" då säger vi på exakt samtidig
"Nej" och vi drar iväg henne. Vi nästan sprang och kastade Laura mot Samuel hon krockade inte in i honom han var några meter bort när vi hade kastat henne dom kastade frispi till varandra. Laura fortsatte mot dom medan hon kollade bak mot dom, dom kastade frispinn lite för högt åt Samuel så han började springa utan att se sig för och vi försökte signalera att hon skulle springa där ifrån. Hon fattade inte det istället så kollade hon fram och blev tacklad. Vi och Samuels kompisar(Simon och Joel)
"Hur gick det" sa Samuel lite oroat till Laura.
"Det är lugnt jag har mått sämre" Sa Laura lättat medan dom låg tätt intill varandra, eller rättare sagt han låg över henne. Vi hjälpte båda upp och frågade vad som hände, då säger Samuel,
"Jag jagade frispin och sen hoppade jag för att fånga den och då stod hon där och jag missade frispinn och vad heter ni tjejer?"
"Jag heter Laura"
"Jag heter Nina"
"Och jag heter Angelina"
"Aa jag heter Samuel"
"Jag heter Simon"
"Och jag heter Joel"
"Föresten såg ni var frispinn tog vägen?"
Då säger Nina väldigt fort "ja, den är uppe i trädet" och då säger Joel
"Det är lugnt jag hämtar den" och då säger jag snabbt,
"Nej jag tar den och springer efter" och gissa vem som hade tio meters försprång och vem som kommer först upp i trädet. Jo han hade tio meters försprång och jag kommer först upp i trädet. Jag ropade lite kaxigt,
"Du kan lika hjärna hoppa ner igen jag har ändå frispin". Han gjorde som jag sa och hoppade ner. Jag har ett litet skärp om min klänning bak på ryggen fäste jag frispinn medhjälp av skärpet så att jag kunde klättra högre det var en stor och chock gren som inte hade en massa grenar varken på eller framför sig så att man kunde se ut över vattnet. Jag stod ungefär fyra till fem meter upp på den en stor chock gren jag tog loss frispinn och skickade iväg den med en riktigt bra skruv. Jag kollade igenom en liten glipa och såg Joel fånga den helt perfekt, han hade gigantiska ögon ,när han fick den rakt i famnen han behövde inte flytta på sig över huvud taget. Jag vände på mig för att klättra ner ifrån trädet jag var lite ostabil när jag vände på mig för att grenen var väldigt rundad och hal. Jag gled med foten och föll fyra meter fritt med huvudet först precis innan jag slog huvet i vattenytan såg jag..
~*~*~*~*~*~*~
Hej hoppas ni tyckte om mitt första kapitel av denna boken jag hade tänkt att uppdatera varje månad den 27:de
YOU ARE READING
Three girls Three crushes Three words
RomanceJag heter Angelina och mina två bästa vänner Laura och Nina har precis slutat sjuan och vi blir utplacerade i olika skolor för att vår gamla skola har lagts ner. Vi har alltid blivit sedda som dom små töntiga tjejerna men vi har aldrig brytt oss om...