Joel, han släpper frispinn tar av tröjan och slänger sig i vattnet och det är det sista jag mins innan jag vaknar upp i Joels famn jag var dyngsur tur så hade jag redan bikinin under klänningen som nu var helt genomvåt och han säger först.
"Är du okej, du måste vara mer försiktig"
"Ja jag är okej och vad var det som hände"
"Du förlorade medvetandet när ditt huvud träffade vattenytan, jag såg att det kunde gå illa så jag hoppade i och drog upp dig ur vattnet"
"En mindre sammanfattning, du räddade mitt liv" sa jag med en rättande ton samtidigt som jag lät väldigt glad
"Ja teknist sätt" sa han och lät väldigt stolt
Nina och Laura såg att jag hade vaknat och sprang fram till mig och satte sig på knä och sa
"Herre gud vi blev livrädda, hur mår du? Det var tur att Joel var där och var så snabb på att reagera"
"Jag mår ganska bra jag är lite yr bara och ja det var tur att Joel var här som kunde fånga mig"
"Ja men Angelina borde vara i skuggan lite"
"Men Joel det är väl lätt att trilla om man är yr så du borde nog bära henne"
"Ja du har rätt" sa han utan tvekan så han bar mig bort till vår filt som var under trädet och sen sa han,
"Jag kan stanna här med dig lite och snacka tills du mår bättre" så vi bara satt där och pratade om allt möjligt vilket var precis det jag ville vilket bara gör mig gladare att det var hans idé och inte min.
"Hur länge ska ni tre stanna för senare ikväll ska vi sätta upp en lägereld och spela lite musik och grilla undra bara om ni ville stanna med oss" sa han bara sådär, klart skulle jag säga ja innan bina blöta kompisar Laura och Nina som kramar om mig och skriker "jaaaaaaa" i kör. Jag ler stort och nickar samtidigt som man ser att jag skäms men samtidigt kan jag inte vara arg på dom för dom är så underbart roliga. Sen så kom Simon och Samuel och grabbade tag om Laura och Nina och bar iväg dom och ut i vattnet och kastade i dom. Genom att bara höra deras höga konstiga skrik fick mig att gapskratta, Joel också. Det började mörkna och vi skulle fixa elden. Vi hade staplat upp veden och sen skulle han gick och hämtade tidningspapper för att tända elden när han kom tillbaka så såg han att jag redan fått igång elden och det var ingen futtig brasa han tappade tidningen och tändaren och han sa bara " vad i hela, hur fick du igång den?"
" Jag har kampat varje sommar så länge jag kan minnas så då lär men sig tända brasor och lite allt möjligt"
"Coolt" sa han och lät lite lätt imponerad, vilket bara gjorde mig ännu gladare. Nina, Samuel, Laura och Simon kom äntligen och vi grillade marshmallows och Joel tog fram sin gitarr och började sjunga med Simon och Samuel medan vi tjejer åt marshmallows och njöt av sången.
Helt plötsligt tog Simon gitarren och sa till Nina "häng med om du kan låten". Klart hon kunde låten det var Shawn Mendes med stitches, hennes favorit låt med hennes favorit artist. Jag kan halt enkelt säga att det var den bästa och mest magiska duetten jag hört sen så fortsatte vi bara att sjunga allihop det bar en jätte mysig kväll säker den mysigaste kvällen jag någonsin haft. När vi bara spelade musik utan att sjunga så ville väl Simon imponera på Nina så han bara frågade ' du jag har hört att du är jätte bra på olika frisyrer så hade jag kunnat försöka fläta ditt hår och sen får du bedöma mitt fina hantverk" tittade han på henne och log sitt lilla flin, såklart sa hon"ja visst"
sen så satt han där och pilade med hennes hår och försökte efterlikna en fläta. Han gav upp och la armarna om henne och la huvudet på på hennes axel med ansiktet mot hennes hals och frågade om hon var kittlig, hon sa "eeehhh".
Då var Laura väldigt snabb med att säga" ja det är hon".
Han fick tillbaka leendet och började kittla henne på halsen och magen och hon skrattade hysteriskt roligt. Laura tittade på Samuel och kastade sig över honom och började kittla Samuel.
Samuel fick fatt i Lauras händer och snurrade henne så hon var på rygg och han satte sig på hennes midja och kysste hennes panna och hon blev tyst och han sa " snälla kittla mig inte jag vill inte råka skada dig"
Hon nickade och sa lite tyst "okej då" men hon slutade aldrig att le hon satte sig upp när han hade klivit av henne och mimade ett glatt "oh my gud"och tittade på mig. Det blev dags för oss tjejer att åka hem vi gav dom en gigantisk kram och tackade dom för en underbar kväll när bussen kom. När vi åkte hem var det ända vi kunde prata om var killarna och hur snälla och hur gulliga dom va Laura kunde inte sluta prata om Samuel samma sak med Nina och Simon och jag kan ju inte säga att jag inte var en smula besatt av Joel. Alltså hans stora bruna ögon som man bara kan drunkna i och hans blonda hår som var mjukt som siden.
"Hallå hallå hallåå"
"va vad?"
"Vi ska av nu Angelina"
"Ja jag kommer". Japp det är precis som ni tror jag försvann i mina tankar om Joel om jag bara kunde träffa honom igen. Vilken dröm, vilka möjligheter. Tänk er jag och Joel hade kunnat bli tillsammans och tänker hur vi träffades om inte han hade tacklat mig och jag inte hade klättrat upp i trädet då hade inte den här kvällen hänt. Om vi inte hade pratat med dom hade jag ångrat mig det är åtminstone en sak jag är säker på.
ESTÁS LEYENDO
Three girls Three crushes Three words
RomanceJag heter Angelina och mina två bästa vänner Laura och Nina har precis slutat sjuan och vi blir utplacerade i olika skolor för att vår gamla skola har lagts ner. Vi har alltid blivit sedda som dom små töntiga tjejerna men vi har aldrig brytt oss om...