Bloed, het druppelde maar en het druppelde maar. Ik speelde met mijn beste vriend, buurjongetje. Dioni heet hij. Zijn vrienden Kaj, Cassius, Samuel en Jai waren er ook bij. We speelden buiten in Dioni's achtertuin.
'Katara!' Riep Dioni's moeder toen ze me zag. Dit was niet 1ste keer. Ze heeft me vaker zo gezien, alleen dit keer reageerde ze dramatisch.
'Gaat alles goed Katara?' Vroeg Kaj aan me. Ik knikte en werd opgepakt. Dioni's moeder belde mijn moeder op en zij bracht me naar het ziekenhuis. We hebben 3 kwartier gewacht op een bloedprik. Daarna duurde het 1 uur op de uitslag en bleek het dat ik leukemie had. Wat dat precies is wist ik nog niet zo goed. Mijn ouders hebben gehuild. En ik zat er maar te staren.
'Wat is leukemie?' Vroeg ik aan de dokter.
'Het is een ziekte die in je bloed zit' legt hij kort uit. Achja op je 8ste weet je ook nog niet zo heel veel.
'We zullen alles eraan doen haar beter te maken' zei hij tegen mijn ouders. Ze knikten huilend. We stonden op en gaven hem een hand.
'Tot volgende week' zwaaide ik naar hem. Hij glimlachte. Ik was spontaan, vrolijk en had veel lol. Alleen sinds die ziekte werd dat allemaal minder. Mijn ouders zorgde veel voor me en school lukte ook niet meer.
'Ik hoop dat alles goed komt' hoorde ik mijn vader zeggen. we zaten in de auto opweg naar huis. Eenmaal thuis moest ik op de bank gaan liggen en waren ze net zo bezorgd als je ziek bent. Ik ben ziek, dat besefte ik later, maar als griep. Dioni kwam bijna elke dag langs met een controller. Toen ik 2 was had ik een broer van 7 jaar, er bestonden toen nintendo's en wii's en playstations. Hij had er een. nu is hij 13. Ik speelde vaak met hem samen.
'Laten we racen' zei Dioni. Hij wist heel veel over me. Hij was dus ook echt mijn beste vriend. Ik zette de playstation aan en we hebben uren lang achter elkaar geraced.
-----
Hoii! Welkom in mijn boek Before I Die. Ik heb hier lang over na gedacht om dit wel te uploaden omdat het onderwerp bij mij ook zwaar ligt, maar je kunt er niks aan doen. Ik dacht ik schrijf eens anders dan andere en niet over iets dat van; ik ontmoette hem bij een strand op school of zo iets dergelijks.Katara is nu 17 en haar broer is 22. Ze wonen in Amsterdam en Dioni en zijn ouders zijn haar buren. Katara was op de foto 8 jaar oud.
XRoos
JE LEEST
Before I Die -bbrave
Teen FictionKatara is 8 jaar als er wordt ontdekt dat ze leukemie heeft. Nu 9 jaar later, gaat het iets beter met haar, maar wat als ze een als het terugkeerd en het foutenboel is. Het is Katara om haar wensen te vervullen in een paar maanden.