bab 1

47 3 1
                                    

Kak, kakak pegi lh tido.Esokkan nak masuk sekolah dah.

Pesan umi yang menyedari aku asyik menolongnya mengemas barang.Baru pindah rumahlh katekn.

Sebenarnya family aku baru berpindah ke Sabah 2hari yang lepas. Kitorang pindah sebab umi aku naik pangkat dari pegawai peperiksaan kepada pensyarah bahasa Arab...sehh kembang kempis hidung aku... Bangga dgn pekerjaan umi..alhamdulillah..

Aku anak ketiga dari 6 adik beradik. Jarak umur kitorang hanyalh se tahun sorang. Kecuali adik aku yang last.Abang aku yang sulung namanya Adib Mahfuz.(nama2 nie bkn nama sebenar).Abang aku yang kedua nama diberi Adib Aiman. Namaku Sarah Liyana.Adik perempuan aku yang pertama nama diberi Sarah Humaira.Lepas dia, si Sarah Sophia. Dan yang last skali Adib Dhief.

Nama papaku pula ,Ahmad Hadi bin Othman.Dan umiku, NurHani Ahmad Zaki.

K.kite teruskan citer ni...

Aku pun beradulah diatas tilamku yang empuk lagi gebu ini.. Cewah ayat hyperbola... Mulalah mimpiku mengenai skolah asrama penuh yang menyeronokkan. Nie first thought aku about asrama.

Kokokokkk..ayam berkokok menandakan hari sudah pagi. Taklh tu bunyi alarm akulh. Aku tercari 2 fon aq utk menyumbat mulutnya dari terus melalak. Alhamdulillah jumpa pun.

Tok3..Kak na..umi suruh bangun..cpt siap nak daftar skola.. Adik aku si pia mengejutkan aku dari tidurku...

Ye...aku tgh nak siap lh ni..lantas aq menuju ke tandas utk bermandi manda... Solat subuh?dh solat dh malas nk tulis dlmni.. Ok we continue.

Umi!umi msk ape ni wangi nye bau.. Tegurku.

Umi masak mee goreng basah ..khas untuk anak umi yg dh nak masuk asrama. Balas umi dgn cerianya.

Eh?kak na sorang je ke yg masuk asrama?.. Abg ngan angah ni umi nk campak kat mne...

Merajuklh plak abg ngan angah ni..
Abg, angah umi masak utk kite semualh... Pujuk ku..

Dah2 jom mkn. Perut papa ni dh mula nak berkaroke ni. Papaku mencelah.

Pin..pin.Kereta papa mula menyanyi..

Adinda dan anakanda2 tersyg lambat lgi ke. Kang tak pasal 2 kene singgah kedai beli roti.Teriak papa kat kitorang anak beranak.(kalau jem kereta kena beli roti kan? Kan?)

Mne tak nye nak bersawit 2 (sweet)ngan adik2 pun x bole ke.Kan dh nak masuk asrama dh. Nanti dh jarang jumpa.

To be continue....

Dont forget ..vote and comment..
Hope uolls enjoy..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 10, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cer Budak AsramaWhere stories live. Discover now