Chapter 2

21 7 1
                                    


30 minit pun berlalu. Mereka tiba di destinasi. Namun, Taehyung masih tidak sedarkan diri dan lena dibuai mimpi. Maybe terlalu penat.

Jimin tersenyum melihat Taehyung. Dia mencium dahi Taehyung dan memeluk erat tubuh Taehyung. Bagaikan tidak dapat dipisahkan.

" Taehyung, bangun sayang. Kita dah sampai. "

" Yae? Hyung, kita di mana? " terkejut lalu menggosokkan matanya yang masih layu.

" Kita dah sampai Taehyung. Di Pulau Jeju. Penat sangat kah? " tanya Jimin.

" Huh? Dah sampai? Nae. Maybe. "

" Dah bangun. Jum pergi lunch dahulu. "

Jimin menarik tangan Taehyung yang masih lagi mamai lalu membawanya ke sebuah restoran berdekatan.

" Taehyung, kau nak makan apa? "

" Kau pesan sajalah apa-apa pun. "

" Nae. "

Jimin memesan makanan yang sering dipesan oleh mereka. Kelihatan Taehyung mulai sedar dari tidurnya.

" Jiminnie , kita nak stay di mana? Kau dah tempah hotel? Atau belum? " tanya Taehyung.

" Aku dah tempah dah hotel untuk 3 hari 2 malam. "

" 3 hari 2 malam? Bukankah kita di sini seminggu? " hairan.

" Takkan kita di sini je selama seminggu. Kita pergi ke tempat lain pula. Busan, maybe? "

" Ouh, nae. "

Sedang asyik berbual, makanan yang dipesan pun sampai. Taehyung dan Jimin kelihatan khusyuk makan. Kelazatan yang tak terkata.

Selesai bersarapan, mereka menuju ke shopping mall. Membeli apa yang patut di beli. Bahan-bahan memasak (?) snek (?) dan sebagainya.

" Taehyung, kau nak beli apa? "

" Aku nk beli bahan mentah untuk dinner malam ni. Kau nak makan apa malam ni? "

" Kau nak masak kah? Aku nak makan daging lembu korea. Pandai ke masak (?) Hahaha.. " sengaja mengusik.

" Kau jangan macam-macam, aku sumbat paha ayam dalam mulut kau nanti. "

" Huhuu, garangnya adik aku ni. "

" Jiminnie, kau diam lah! Kau komplen lagi, kau masak sendiri dinner malam ni! "

" Huhaa, jangan macam ni Taehyung. Aku nak makan apa? "

" Suka hati kau lah nak makan apa pun. Do I care? "

" Taehyung ~ "

" Apa lagi? "

" Mianhae Tae. Sob sob.. " nangis acah-acah.

" Kau komplen lagi lepas ni, siap kau! "

" Nae Taehyung. Mianhae. "

Taehyung ada kalanya tegas, ada kalanya lembut. Lembut mengada-ngada.

Jimin pula suka menyakat Taehyung. Tiap hari ada saja gurauannya. Sehinggakan mereka berdua bertengkar.

Walaupun mereka bertengkar, pertengkaran mereka tak lah lama mana. Seperti pertengkaran pasangan bercinta yang agak mengada-ngada. Well, bestfriend.

Meluangkan masa bersama dengan membeli bahan yang diperlukan.

" Jiminnie, hotel mana kita nk stay selama 3 hari 2 malam ni? "

" Mana-mana je lah Taehyung. Aku tak kisah, asalkan ade tempat tinggal. "

Tibanya mereka di sebuah hotel yang agak terkenal dan sering menjadi bualan ramai. Taehyung dan Jimin kagum dengan keindahan dan suasana di hotel itu.

Mereka segera mendaftar masuk dan mencari bilik. Satu bilik sahaja yang disewa untuk dua orang. Itu lebih jimat.

" Jiminnie, aku nak berehat dan tidur dulu. Penat lah. "

" Nae. Aku nak mandi dulu. "

" If you wanna go somewhere, please wake me up. Can? "

" Nae. "

Taehyung melompat di atas katil buat kali keduanya. Exited sangat.

Jimin menggelengkan kepala ke arah Taehyung dan mengambil tualanya di dalam bagasi. Buka sahaja pintu bilik air, semuanya bersih bagaikan dunia ini mereka yang punya.

" Wah, so beautiful! I-I can believe! " teruja Jimin.

ToBeContinued ..

Dear FriendshipsWhere stories live. Discover now