-1-

301 37 16
                                    

Maldivlerde herhangi bir sahildeydik, başbaşaydık . Kimsecikler yoktu . Yanımdaki insan olamayacak derecede güzel gözlere sahip kişi (sanırım sevgilim) bana yaklaşıp sarıldı ,tam gözlerimin içine bakıyordu . Sonra ismimi söylemeye başladı 'Ceyda 'diyordu , bazı kelimeler kesik kesikti anlayamıyordum , sesi bir erkeğe göre fazla mı inceydi sanki ? Bir anda üzerimize doğru gelen dalgayla sırılsıklam olmuştuk ! Hey , onun dalga olmadığını farketmem elbette ki uzun sürmemişti. Hadi ama anne , çimcik atmaktan sonra şimdi de sıra su dökmeye mi geldi ?!

- Ceyda , tamam aptal olduğunu biliyorum ama yüzüne suyu bocaladığım halde boş boş tavana bakması da nesi ? Neyse neyse , Melisa seni arıyor sabahtan beri , önemliymiş , bak hadi şu telefonuna artık kızım .!

- Tamam annecan, telefonum nerede ?

- Komodinin üstünde ya Ceyda , bak kızım gerçekten bi'sorunun varsa söyle annecim?

İki dakika , sadece iki dakika ya , eziklemese olmayacak . Ama yine de onu çok seviyorum.

- Kendi kendine konuşup beni çekiştirmek yerine bak artık telefona .
( Evet , annem çok iyi müneccimlik yapar , söylemiş miydim ?)

Komodine uzanıp telefonu elime aldım. Melisa'nın yeniden attığı çağrısına cevap verdim.

- Gorilla , sana mükeşem (muhteşem , müthiş ve mükemmel kelimelerini birleştirerek yaptığı bir şey sanırım, hala bende çözemedim.) bir haberim var !

- Önemli olduğuna eminim , bilirsin uykum değerlidir .

- Biliyorum seni uykudan uyandırdım ama bu haberi duyunca iyiki uyandırmışsın diyeceksin o yüzden uzatma.

- Hadi , anlat o zaman.

- Okulda gezi varmış, 9günlüğüne Ankara'ya gidiliyormuş. Hani diyoru.....

- Sakın sorma bile ,kesinlikle gitmiyoruz. KE-SIN-LIK-LE . Nokta.

- Lafımı kesme aptal Gorilla , ben diyorum ki annemlerden izin alsak , e parayı da verirler zaten , evet bir yere gideceğiz ama orası Ankara olmayacak ! Mersin'e gidiyoruz. Evet evet o sürekli planladığımız Mersin tatili , nasıl diye sen düşünme ben annemi ve Canan Teyze'yi ikna ederim. Nerede kalacağız ya da o kadar parayla nasıl 9 gün yaşayacağız diye düşünme . Ben herşeyi ayarladım. Kuzenim Ada üniversite son sınıf , orada kendine ait bir öğrenci evi var, biraz küçük ama olsun . Bir haftalığına Muğla'ya , teyzemlerin yanına gidiyor . Ondan izin aldım , kafa kızdır zaten . . Biliyorsun orası senin ikinci memleketin sayılır, tanıdığın çoktur . Orada sadece bir haftalığına bir işe gireriz , sabahları gezer - akşamları çalışırız. Eğer is bulamazsak bile sorun olmaz o kadar para bize çok bile . Bu teklifime Hayır diyebileceğini sanmıyorum. O yüzden sorma gereği duymuyorum , çantanı hazırla 2 gün sonra yola çıkılıyor. Annene bir şey söyleme Canan Teyze'yle ben konuşacağım. Son defa söylemek istediğin bir şey var mı?
- Tamam gidelim , bu arada iş hazır bile sen merak etme .

Bu arada kendimi tanıtmadım. Ben Ceyda . Okulun basketbol takımında olan ve tek yeteneği basketbol oynamak olan sıradan bir kızım. Benim diğer kızlardan fiziksel olarak hiç bir farkım yok , ama diğer kızlardan daha farklı ya da şanslıyım . Çünkü ben ruh unicornumu o kadar insanın arasından bulmayı başardım . Melisa , evet ruh unicornum o . Onunla her şeyimiz aynı ve bu mecaz anlam değil . Yaşadıklarımız, doğum günü ve saatimiz , tercih ve düşüncelerimiz ve daha bir çoğu. Çocukluğumu onunla geçiremedim , farklı şehirler , farklı ülkelerdeydik. Tabi gönül isterdi en zor zamanlarımı da onunla atlatayım . Ama olsun , ben onunla bu kadar şey yaşadım ve bunlar benim çocukluğumun o eksik kısmını da tamamlar . O hiç bir zaman ilk görüşte senden nefret etmiştim diyebileceğim bir insan olmadı mesela . İlk gördüğüm anda kardeşimdi. 7. Sınıfta , dershanede tanışmıştık. Şuan 11. sınıftayız. Antalya'da yaşayan ve derslerini iyi hale getirmeye çalışan , biraz çılgın biraz salak denilecek boyutta iki kardeşiz.

Melisa'nın anlatımından :

Ben Melisa , okulun futbol takımındayım evet biraz garip gelebilir biliyorum, ama tek kız benim ve bundan gurur duyuyorum.
Herşeyi şakaya vuran biriyim, bende üzülmek diye bir duygu yok.
Gorilla, benim kardeşim gibidir birlikte tam olarak birbirimizi tamamlıyoruz aynı mozarella peyniri ile pizza gibi mozarella peynirsiz pizza olur mu ?
Fazla çılgın olmamızın yanında fazlada güleriz ,
Tam olarak diğer kızlardan bir farkım yok, sadece hayallerimiz digerlerinden daha farklı ve çılgınca.

Ben tatil olayını nasıl mi öğrendim hemen anlatayım ;

Okulumuz , bizi Ankara'ya götürecegine dair bir mesaj göndermişti.
O kadar egositle bir okul dönemi bir çatı altında yaşıyorum ve birde tatil yapmaya gideceğimi hiç sanmıyorum.
Telefonumun herzamanki yeri yastığımın altındaki yerine bırakarak uyumaya devam ettim.

- kalksana kızım ! bi' bitmedi ne zaman erken uyanacaksın sen, kuzenine bak, Mersin'e gitti okudu koca bulup evlenecek !

- Mersin ! Evet ,evet ! Mersin, anne Mersin'e gidiyoruz kuzenimin yanına ..
- ne bağırıyorsun üst komşu gelecek! Bi gidin başımdan kafa dinleyelim bi gün yapalım desek ev dağınık olmuyor , kalk ev temizleyecegiz!

Gorillayı arayıp , olayları anlattım.

- Bizi bekle Mersin !
- ben sana odanı topla dedim mi ?! Mersin ersin tokadımı yersin
- tamam annecim ..

UNİLLAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin