Anna

6 0 1
                                    

Acht uur uit mijn bed. De laatste schooldag voor de zomer vakantie. Ik raakte de vloer aan met mijn voeten en ik voelde een rilling, alsof er iets ging gebeuren. Ik negeerde het maar en liep naar beneden om te ontbijten. Ik liep de keuken in en daar stond mijn moeder. Ze had al eten voor me gemaakt. Ik ging aan tafel zitten en at het op. Mijn moeder vroeg of er wat met me was. ik vroeg me af waarom ze dat vroeg. M'n moeder liep de keuken uit en ik liep weer naar mijn kamer om me om te kleden. Mijn kleren had ik al klaar gelegd de avond van te voren. Maar ik kon mijn sokken nergens vinden. Ik wist zeker dat ik ze klaar gelegd had. Ik zocht overal maar ze lagen nergens en toen zag ik opeens 1 van de sokken onder mijn bed liggen. Ik pakte de sok en voelde of de andere daar ook lag. Toen opeens voelde ik een hand ik schrok me rot en deinsde achteruit. Ik werd weer rustig en liep terug naar het bed en keek er onder. Er was niks te zien maar wel de sok. Ik trok mijn kleren aan en fietste naar school. Daar Kwam ik Levy tegen. Hij is een van mijn beste vrienden, al sinds de eerste klas. Nu zit ik in de 4e klas dus ik moet al examen doen. Ik probeer daar niet aan te denken en gewoon rustig te blijven. We liepen samen naar de les en daar was ze weer. De bitch van de klas Fleur van Dijk. Highclass, arrogant en gemeen ze is het allemaal, maar ik probeer het gewoon te negeren. "Heee Anna" zei ze. Ik liep langs alsof ik het niet gehoord maar ze tikte me aan en vroeg hoe mijn weekend was. Ik wist dat ze het alleen  vroeg om zelf te vertellen over haar geweldige leventje. 

Toen ze klaar was met uitsloven liep ik ongemerkt weg en ging op mijn plek zitten. Na de les liep ik samen met Levy naar buiten, naar het oude schuurtje, daar zaten we altijd in de pauze. Levy had zijn ouija bord meegenomen, soms deden we dat in de pauze of thuis. Maar deze keer voelde het raar alsof er iemand mee keek. Ik deed maar alsof er niks aan de hand was en legde alles klaar. Ik pakte het glaasje en we gingen klaar zitten. We legde allebei twee vingers op het glaasje en draaide het rond. Toen zei Levy "is er iemand in de kamer". We waren muisstil, ik durfde niets te zeggen toen in een keer zei Levy "het werkt niet laten we er maar mee stoppen". Ik keek hem aan en het glaasje bewoog naar de andere kant van het bord. Ik schrok me rot en schreeuwde naar Levy "WTF WAS DAT, DEED JIJ DAT". "NEE" zei Levy. 

Een paar uur later waren we vrij van school, ik zag Levy op het schoolplein staan en ik liep er naar toe. Ik vroeg me nog steeds hoe het kon dat het glaasje van het ouija bord bewoog maar ik negeerde het maar en probeerde ergens anders aan te denken. Levy vroeg of ik mee ging naar zijn  oma, ze vertelde altijd leuke verhalen over toen ze nog jong was. Ik moest eigenlijk nog leren maar daar had ik nooit zin in dus ik liep mee met Levy naar het fietsenhok. We pakte onze fietsen en we gingen naar z'n oma.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 02, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Abandoned hospitalWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu