Eating!

87 13 0
                                    

Mereka pun mengambil tempat duduk.Niall masih tercengang manakala Ji-Hyo sedang melihat menu.

"Ahjumma,saya nak satu stew kimchi,dua ddeokbi,satu mangkuk kek ikan,10 mandu..Tu saja..."kata Jihyo dalam bahasa Korea.Niall hanya mengangguk sahaja sambil memandang makcik yang berumur 40-an itu.

"Annyeonghaseyo..."sapa Niall dan menundukkan kepalanya.Makcik itu hanya ketawa dan menepuk bahu Niall.

"Pandainya kamu cakap dalam bahasa korea..Bagus!Bagus!"puji makcik itu dalam bahasa korea.Niall memandang Ji-Hyo.Dia mahu minta pertolongan Ji-Hyo sekarang ini.

"She said that you are so good speaking in korea.."terang Ji-Hyo.Niall mengangguk tanda faham.Pipi dia mula merah-kemerahan.Makcik itu berlalu pergi dari situ untuk memesan makanan pada chef.

Niall melihat sekeliling.Ada satu tulisan yang menarik perhatian Niall.

"Ermm..Hyo,what is that?"soal Niall dan menunding jari ke arah tulisan itu.

"It is Jinsil..Which meaning The Truth.."jawab Ji-Hyo.Kepalanya masih memandang ke arah tulisan itu.

"Ji-Hyo ah,maaf..Sebab tadi takde banyak parking...Susah sangat nak cari parking.."kata Dae-Hyun yang baru muncul selepas memarkir van.

"So...Please teach me some korean words!I can't wait!"ujar Niall secara tiba-tiba membuatkan semua memandang ke arahnya.Ada yang menangkap gambar.Maklumlah,peminatnya.

"Okey...Mannaseo bangabseubnida..Which mean 'nice to meet you...'.."Mata Ji-Hyo hanya memerhati bibir Niall menyebut perkataan itu.

"Mannaseo..Bangabseubnida..."Niall sedikit gagap membuatkan Dae-Hyun ketawa terbahak-bahak.Ji-Hyo menolak Dae-Hyun supaya Dae-Hyun menghormat orang luar.

"Good!Next!Delicious!In Korean word,it is mas-issneun.."Kali ini untuk perkataan kedua pula.

"Mas-issneun.."satu-persatu patah perkataan cuba dikeluarkan dari suara Niall.Walaupun ianya agak sukar,dia mahu cuba juga.

"Great!Right now!Babo!"jerit Dae-Hyun.

"What the meaning of that?"soal Niall membuatkan Dae-Hyun ketawa.Ji-Hyo mencubit lengan Dae-Hyun.

"It's mean stupid.."jawab Ji-Hyo.Dia tidak mahu mengajar Niall perkataan kasar macam tu.Apa lagi,mencarut!Dae-Hyun ni memang suka mengambil kesempatan.

Tiba-tiba telefon Ji-Hyo berdering.Selepas meminta izin,Ji-Hyo menjawab panggilan dari kawab baik dia,Jessica.

#OTP#

"Yobusseyo?"-Ji-Hyo

"MONGJI!MONGJI!JAHATKAN KAU!"-Jessica

"Woi!Pekak telinga aku!Tiba-tiba je cakap orang jahat..."-Ji-Hyo

"Yelah!Kau pun tahu kan aku minat dengan One Direction!Kenapa kau tak bagitahu kau jadi tour guide Niall Horan!Jealous aku!"-Jessica

"Ha!Menggediklah kau!"-Ji-Hyo

"Apa-apa jelah!Aku nak jumpa Niall juga!Aku dah tunggu peluang ni!Lama sangat!"-Jessica

"Aku tengah ajar dia..Dahlah..Jangan sibuk...Selamat tinggal!"-Ji-Hyo

#END OTP#

Ji-Hyo tergelak selepas menamatkan perbualan dia dengan Jessica.Tiba-tiba ada seorang lelaki berambut coklat datang.

Lelaki tersebut melihat Ji-Hyo lalu mengukirkan senyuman.

"Jin oppa..."gumam Ji-Hyo perlahan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 11, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Korean TeacherWhere stories live. Discover now