Herkes ağlıyordu. Annem ve babam o şeylerin içinde omuzlarda bir yerlere gidiyordu. Teyzemin dediğine göre çok uzaklarda olan güzel cennete gidiyorlarmış. Ama bensiz bir yere gidemez ki onlar. Hele babam beni hiç bırakmaz buralarda. Sordum teyzeme neden beni de almıyorlar diye bana sarılıp daha da çok ağladı. Cevap vermedi. Sonra onları derin derin kazılmış çukurlara koyunca o adamlar hemen bağırmaya başladım. Bırakın bababı bırakın annemi onlar cennete gidecek hem sonra beni almaya gelecekler. Oradan geri gelemezler koymayın onları o çukura. Kimse beni dinlemedi. Teyzem daha da çok sarılıp ağladı bana. Tabi artık bende ağlıyordum. Neden gittiler ki oraya bensiz. ANNE BABA SİZİ SEVMİYORUM. YALANCILAR HANİ BENİ BIRAKMAZDINIZ.
****************************************************
Bir hafta olmuştu. Kimseye bir kelime bile etmemiştim. Dünyada hiç kimseye diyecek sözüm yoktu ki artık. Yaşayan ölü diye insanlar buna diyo olmalılar. Henüz sekiz yaşındayım ama kendimi neden seksen yaşında gibi hissediyorum. Bir hafta bir çocuğu gerçekten bu denli büyütebilir miydi gerçekten?
Ailemin cenazesinde sonra iki gün teyzemlerde kadın. Eniştem huysuz soysuzun tekidir. Üç tanede benden büyük oğlu var. Neymiş kuzenlerimle aynı evde kalamazmışım. Onlar erkek diye söz olurmuş ilerde. Saçmalıktı. Şimdiye kadar kardeşiniz siz diye büyütmediler mi bizi. Şimdi noldu. Tabi bir boğaz daha enişte beye fazla geldi. Üçüncü günün sabahı soluğu buraların en önde gelen adamı Yaman Ağaya gitmiş. Bir çare bul ağam demiş. Ağada babamın kan kardeşidir yoksa eniştesi kapısına koymaz. Yaman Ağa büyük adamdır önceleri babamla gider gelirdik. Babamın hatrını sayardı. Babam ölünce en çok üzülenlerden biridir . Severdi de beni. Yaman Ağa ben bir hal çaresine bakarım demiş. Sonra akşam eve haber yollamış kızı kârını al yarın sabah erkenden gel demiş. Bizde kalktık sabah erkenden güzel güzel giydirdiler beni saçlarımı ördüler. İki dirhem bir çekirdek dedikleri bu galiba. Tuttuk Ağa nın evinin ahh pardon konağının yolunu. Hizmetliler karşıladı bizi. Neriman Abla aslında annenin yakın arkadaşıydı. Kızı Halime de benim kankamdır. Sınıfta bile aynı sırada oturuyoruz. Ona gülümsedim oda bana tabi. Ailemin cenazesinden sonra ilk defa birine gülümsemiştim.
Neriman Abla bizi Yaman Ağa nın salonuna götürdü. Eniştem le teyzem hemen elini öptüler. Yaman Ağa beni yanına çağırdı. Saçımı okşayıp eniştemle biraz konuşacaklârını söyleyip dışarı çıktılar. Teyzemle bende salonda geri dönmelerini bekledik. Eniştem geri tek başına yanımıza gelince gitmek için ayaklandık. Eniştem teyzeme birşeyler söyleyince teyzem ağlayarak bana sarılıp öptü. Sen burada kalacaksın meleğim dedi. Anlamadım neden şimdi teyzem de beni bırakıp gidiyor ki? Anlımda itinayla terk edilebilir falan mı yazıyordu?
Arkalarından ağladım. Bırakmayın beni diye yalvardım. Gitmek için onlarla koştum arkalarından ama Neriman Abla tuttu beni. Sonra Yaman Ağa gelip artık onun kızı olduğumu söyledi. Yaman Ağa nın benden iki yaş büyük oğlu Yemin benim kocaman olacakmış. Yoksa orda kalmam da hoş karşılanmazmış. Ağladım çok ağladım. Öldürün beni ailemin yanına gideyim dedim Yaman Ağa dinlemedi bile. Ertesi gün imam nikahı kıyıldı. Sekiz yaşında on yaşındaki birine gelin olmuştum. Bu haksızlıktı .Ben daha oyun yaşındaydım .Sanki benim suçummuş gibi bir de hanım ağanın kahrına daha şimdiden katlanamıyordum. Yemin özel okullarda okuyan ağa oğluydu tabiki anası olacak cadoloz Meryem hanım beni Zahide kızı Hayal i istemeyecekti oğluna. Daha imam nikahı kıyılır kıyılmaz oğluna taa İstanbul lardan bir okul buldurdu. Akşamına da hemen yolladı Yemin i. On yaşındaki el kadar oğlanı koca şehirde bir başına nasıl bir anne yollar. Benim anam beni bakkala bile yollamaktan korkardı. Anam kına kokan annem. Nasıl da özlemiştim daha ilk haftadan.
Yemin İstanbul larda kolejlerde okudu bende burada devlet okullarında. Lafa gelince Yemin evlendi diye ağa olmuştu. Tabi bende âğa karısı sekiz yaşındaki gelin ağaydım. Ne acınası. Vay Halime vay. Mardin de şu koca Midyad da onca gelin ağa olmak isteyen varken ben Hayal ne demeye ben ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sonradan Koca
RandomHenüz sekiz yaşında onunla evlendim. Mecburdum. Kimse bana sormadı. Sorsa da oyun bilirdim olanları. Annemin babamın ölmesini oyun bilirdim. Oyun bilirdim ya da öyle bilmek isterdim bizim buraların ağasının benden bir iki yaş büyük oğluyka evlendiri...