your sad love story

98 7 2
                                    

Jimin membuka pintu apartment milik dia dan sahabat baik dr kecilnya..gelap gelita.dia memasuki ruangan dalam apartment mereka,dicari suis lampu,apabila lampu terpasang terlihat sekujur tubuh di atas sofa panjang di ruang tamu.. "Hei..hei..jungkook bngon..knp baring kat sini?lampu pon x buka,ko ok x nie?"

Jimin menghampiri jungkook wajah rakan sejak kecil nya itu direnung lama..pucat.itu yg dilihat jimin,jimin meletakkan belakang telapak tangan nya ke dahi jungkook.panas.

"Jungkook..jungkook..weh ko Dmm ni jom kita pergi klinik."jimin duduk di sebelah jungkook..

..........senyap..........

Jimin bangon untuk mengambil air dan ubat di dapur tetapi tangan nya ditarik dn dia terduduk kembali.

"Jimin..aq nk pinjam peha ko..aq nk rehat.."jungkook meletakkan kepalanya di ats peha jimin.
Jimin mengikut sahaja kehendak sahabat baiknya itu,perangainya lain sejak kebelakangan ini.dia juga sering sakit2 disuruh buat check up,dikatanya tiada apa2..

"Jimin aq dah penat nk lalui hidup nie..aq nk rehat..aq nk rehat dgn aman dan tenang.."

Uhukk.uhukk.

Jungkook terbatuk batuk sambil menutup mulutnya dgn tangan.batuknya berterusan n membimbangkan jimin.jimin mengusap usap belakang jungkook rasa kasihan bersarang di hati jimin.

Jungkook..ko ok x nie..jom lah gi klinik atau hospital..cubalah jgn degil.."jimin masih setia memujuk jungkook untuk pergi ke hospital smbil mengusap lembut rambut sahabatnya itu..

"X pew lah jimin..x perlu..aq memang dah x boleh diselamatkan lg.."

"Hei..ape yg ko merepek nie..jgn buat main lah hal2 camni..."

"Aq sakit jimin...aq sakit...aq dah nk mati dah jimin.."

Jungkook terbatuk batuk dgn lebih teruk,jimin ingin bangon untuk mengambil air tapi tangannya di tahan oleh jungkook.jungkook mengiring ke sisi,jimin terkejut apabila tangan yg menutup mulut jungkook di penuhi darah..

"Jungkook..ko sakit ape sebenarnya..?"jimin mendesak shbtnya itu memberitHunya..

"Aq hidAp kanser jimin doktor dah sah kan,dah stage 3" kata jungkook ambil tersenyum pahit.

Wajahnya pucat,bibirnya kering,wajah sahabatnya itu direnung lama,jimin seolah x percaya sahabatnya itu akn pergi meninggalkan dia..

"Haeri tahu x yg ko sakit nie?"

Jungkook menggeleng kan kepalanya dan ketawa perlahan "dia dah get back dgn boyfriend dia.."kata jungkook.air matanya mengalir perlahan semakin lama semakin kedengaran esak tangis jungkook..

"Hah..aq x kuat jimin..10 tahun aq tunggu dia..10 tahun aq bersabar tunggu dia..10 tahun aq cuba dekati dia..10 tahun aq tunggu saat yg dia akn jd milik aq,tapi dia x pernah ingat janji tu..dia hanya bergurau jimin pada masa tu..10 tahun jimin dia mainkan aq.."kata jungkook.

"Aq...still sayang dia jimin.."
Kata jungkook
Sambil merenung ke arah satu buku..

Semakin deras air mata jungkook jatuh menyapa pipi..jimin hanya diam,rasa simpati bersarang dgn keadaan sahabat baiknya itu..

10 tahun lepas..

"Yow..yow..yow..haeri..ape ko buat kat sini.."kata jimin menegur haeri yg sdg duduk di bwh pokok belakang sekolah..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 21, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

your sad love story..Where stories live. Discover now