"Desireé, vet du hva?" spør Milla andpusten etter å ha sprunget igjennom hele den lange korridoren. Jeg tar ut naturfagsboka og hever det ene øyenbrynet.
"Hva?" spør jeg og gjesper irritert. Det er mandagsmorgen. Hvordan klarer Milla å være så happy? Alle andre, inkludert meg, er stuptrøtte og vurderer og fake syk hver morgen.
"Det har.." er det eneste hun får sagt før en skarp stemme bryter henne av.
"Desireé, dette er alvorlig! Det har begynt en ny gutt kalt Nataniel, du må fikse han! Han snakker med Lucas, MIN kjæreste!" sier Veronica, klassens og skolens bitch.
Hun er ikke akkurat bestevenninnen min, for det er Milla! Men hun er med meg av og til. Jeg sukker og smeller igjen skapet.
"Veronica, ro deg ned. Han er en gutt, okey?" sier jeg og sukker før jeg og Milla går nedover mot klasserommet til Henry, naturfagslæreren vår fra Sverige.
Veronica er skolens største, ja det du vet. Hun er alle gutters drøm. Men de guttene på skolen vår er helt rare. Tenker bare på utseendet og ja andre visse ting!
"Desireé, hvorfor må ALTID Veronica ignorere meg?" spør Milla og sukker.
Milla er ganske pen, så det er egentlig litt rart at hun ikke har kjæreste
Med de mørke, krøllete lokkene henge nedovér skuldrene og de perfekte hvite tennene.
Hun er passe høy og en pen veltrent kropp, men ikke slik hun har sixpack liksom!
"Jeg vet ikke!" sier jeg og trekker på skuldrene før vi åpner døren til klasserommet.
—
Inne i klasserommet er det masse støy og ungdommer hoppende fra pult til pult. Papirfly og papirballer fyker gjennom rommet. En av dem treffer meg i hodet.
Jeg reiser meg opp og stiller meg på stolen. Jeg kaster ballen som er siktet inn mot den blå søppelbøtta. Alle andre var blitt helt stille.
"Desireé!?" sier en irritert stemme med svensk aksent.
Jeg snur meg mot der stemmen kommer fra. Der står Henry ved kateteret med en papirball i venstrehånd og gjennknepne øyne som sakte åpner seg.
Jeg skyndter meg å sette meg ned igjen.
"Det blir anmerkning for å kaste og å stå på stolen!" utbryter Henry og noterer noe i en notatblokk. "Bra jobba." hvisker Milla og dulter meg ertende i siden.
Ved siden av Henry står en gutt, litt lavere med mørkebrunt hår satt opp med en god dæsj voks.
"Dette er den nye gutten, han skal gå i denne klassen og andre også selvfølgelig.
Selvom han står helt fremme i klasserommet og jeg sitter helt bak er det umulig å ikke se hva øyenfarge gan han har. De er mørkebrune.
Han heter Nataniel. Så dette må være gutten Veronica snakket om.
—
Dette er første del, vet at det sikkert er få som leser dette siden jeg akkurat lagde brukeren men hvis du leser dette vil du vote og kommentere💕
YOU ARE READING
Spirit
SpiritualDesireé er 16 år, hun er ikke en av de "populære" men de hater hun ikke. Hun har et helt ok liv men hun føler seg ikke helt komfortabel med det. Men når Nataniel begynner på skolen hennes, til og med i samme klasse snur alt. Hun føler seg lykkelig o...