İyon Uygarlığı
Her insan bir gün bilim adamı olmayı istemiştir. Bir mucit olmayı belki de dünyanın en zeki insanı olmayı. Bundan yıllar önce Pioles adında birisi de işte tam bunları istemiş ve azimlenerek bu yola çıkmıştır.
İzmir'de oturmuştur. Asıl işi gemicilik olduğu için birçok sefer yapmıştır. O bölge de deniz ticareti ile uğraştığı için işleri iyi gitmektedir. Fakat onun aklında hep bir bilim insanı olma isteği vardır. O sıralar şehir devletleri halinde yaşadıkları için Foça adında bir şehir devletine gidip Tales ile konuşacak, ondan yeni bilgiler alıp araştırmalar yapacaktır. Bir gün her şeyini bırakıp Foça'ya gitmek için yola çıktı. Tabi o zamanlar ulaşım gelişmediği için yolda çok zorluklar geçirdi. Kalacak yer bulamamış, her yeri yara içinde kalmış, hastalanmıştı. Artık ilerleyemeyecek hale geldi ve yolda yığılıp kaldı. Onu kralın askerlerinden biri görüp kralın yanına getiridi. Kral Pioles'e derdinin ne olduğunu sordu ve ondan şu cevabı aldı, ''Ben bir araştırmacı olmak istiyorum, bunun için Tales'in yanına gideceğim ve bazı bilgiler alacağım. '' Kral sanata ve bilime önem verdiği için Pioles'in dediklerinden etkilendi ve Pioles'i koruma altına aldı. Ona bir ay boyunca yemek ve hatta araştırma yapmak için bir oda verdi.Pioles burada iyileştikten sonra araştırmalar yaptı. Saraydaki onun gibi araştırmacılardan bilgiler aldı, kendi bilgilerini onlarla paylaştı. Bir ay sonra krala teşekkür etti ve oradan ayrılmak için yola koyuldu. Birkaç gün sonra Tales'in yanına geldi. Çok heyecanlıdı sonunda kapıdan çeri girdi ve Tales ile görüşmeye başladı. Tales ona bazı sorular sordu ve onu gemicilikle uğraştığı için denizlerle ilgili araştırmalar yapmasının daha iyi olacağını söyledi. Pioles onun bu düşüncesini mantıklı buldu ve evine doğru yol almaya başladı. Eve giderken birkaç köylünün evinde kalarak yolu geçirdi ve sonunda evine ulaştı. Hiç beklemeden gemisinin son kontrollerini yaptı erzak, araç ve gereçleri alıp yola koyuldu. Kıyıdan ayrılırken ülkesine son kez baktı, belki de bir daha hiç geri dönemeyecekti. Denizde önüne engeller çıkacak belki onları aşamayacak yıkılacaktı ama o hep ayakta durup bütün engellere göğüs gerecekti. Deniz tanrısına yalvardı ''Ne olur önüme çıkan engelleri aşmam için yardım et. Benim bu yolda ilerlemem için bana yol göster. ''dedi ve yola çıktı. Daha yolun başındaydı başına neler gelebileceğini bilmiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İyon Uygarlığı
Short StoryBu geçmişte Anadolu'da yaşamış olan İyon Uygarlığı hakkında kısa bir hikaye. Kim bilir belki daha ilginç bir hikaye olarak karşınıza çıkabilir...