Flyttad till fosterhem

9 0 0
                                    

Kims perspektiv
"Detta måste ha varit längsta dagen någonsin" mumlar jag när jag kommit fram till dörren. Jag öppnar den och går in, "Pappa?" Ropar jag men får inget svar. Jag tar av mig mina ytterkläder och går in i köket och där sitter det en kvinna och en man, plus min pappa. "Vad...?" Är det enda jag får fram innan kvinnan börjar prata. "Hej Kim, jag kommer från socialtjänsten och heter Lina. Vi har fått besked om att de har skett så kallad misshandel i detta huset och från att döma från ditt ansikte så invänder du inte mot de. Så om du kommer och sätter dig här med mig så kan vi prata medans min arbetskamrat Nils tar med sig din far härifrån." Som kvinnan sagt tar så kallade Nils med sig min pappa ut, men jag står kvar på samma ställe helt tyst. "Inom min plikt måste jag fråga dig ifall din far har utnyttjat dig på andra sätt, Sexuellt?" Ett kort "nej" är de ända jag får ur mig. "Får jag fråga hur du fick sådana sår i ditt ansikte?" "Pappa kom in till mitt rum inatt och slog mig..." Säger jag efter en lång stunds tvekande.

Efter en stunds telefonsamtal för arbetarna från socialtjänstens sida så kommer äntligen Nils fram till mig och säger "Eftersom du fortfarande är minderårig och varken din mamma eller pappa kan ta hand om dig så kommer vi att skicka dig till ett fosterhem... Detta hem ligger i Stockholm och det är dit du ska flytta, de är en väldigt trevlig familj ska du veta, de har en son i din ålder. Ni kanske kan komma bra överens." Ja vilken bra idé. Skicka mig till Stockholm, till människor jag aldrig träffat och tro att jag kan komma överens med deras son. "Så... Vad tycker du?" Frågar Nils tillslut. "Okej, jag åker." Säger jag.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 28, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mr popular, bad girlWhere stories live. Discover now