Kap.2

5 0 0
                                    

Jag vet inte varför? Men jag kände mig så snurrig och ville bara dö! Så jag gjorde det, jag gick till den där bron över vägen som jag så många gånger gått på med världens största leende! Men jag kan inte le nu! För jag mår så dåligt! Jag vill dö! Jag vill verkligen det! Det finns ingen hos mig längre! Jag har ingen att vara med!
Jag ställer mig på bron och blundar. Långt borta hör jag hur några killar kommer och går men jag bryr mig inte, jag tar steg för steg innan jag hör en av killarna ropa på mig, jag struntar i honom.
Jag ska precis hoppa när 4 killar tar tag runt mig och tar bort mig, jag öppnar sakta ögonen och ser 8 nyfikna ögon, ett fniss lämnar min mun och jag sätter mig upp!

-Jag heter Oscar säger den snyggaste killen och räcker mig en hand så jag kan ställa mig upp, jag tar försiktigt tag i hans hand och ställer mig upp
-Lilly viskar jag tyst
- jag heter Felix och det här är Oscar nr2 även kallad ogge och Omar! Sa Felix
Varför kände jag igen namnen så väl? The nånting... Fooo... Fooo fighters? Nej... THE FOOO CONSPIRACY!!
-hej sa jag bara tyst,
-ehm.. Vad.. Vad skulle du göra sa ogge tror jag och kliade sig lite smått i nacken!
-ehm asså... Jag har ingen anledning att leva... Jag är liksom helt ensam.. Sa jag försiktigt
-men dina föräldrar då? Dom skulle bli jätte ledsna om du inte finns!? Sa ogge och Oscar i mun på varandra! Jag kände tårarna välla upp bakom ögonlocken och stängde som sakta medans jag sa
-mina föräldrar är döda. Dom begravdes idag.
Det blev helt tyst och jag öppnade sakta ögonen .
Helt plötsligt kände jag 8 armar runt mig och en kille som viskade
-shh det är okej att gråta ibland! Oscar!
-tack var det enda jag fick fram i en svag svag viskning.
-vi följer dig hem! Eller hur grabbar sa Oscar!
- jaooooo! Gapa dom andra i mun på varandra och ett fniss lämnade min mun
Jag tog täten och började min och killarnas vandring mot min nu egna lägenhet på ******gatan 5 i centrala Sthlm!
-----
Asså jag är verkligen inte bra på att skriva men ni får kapitel och så hoppas jag att nån läser iaf... Haha men men! Skola nu! Hörs!
Stina💜

Alone with you(swedish Fanfiction)Where stories live. Discover now