"Emmas perspektiv"
När jag vaknar på morgonen så fryser jag.
Jag öppnar mina ögon försiktigt och ser att täcket ligger på golvet.
Det är ganska ljust i rummet.
Jag kollar på min mobil och ser att klockan är 10 på morgonen.
Jag tänker att det inte är någon idee att somna om så jag tar upp täcket och kliver upp.
Jag bäddar sängen och går in i duschen.
När jag kommer ut ur duschen så tar jag en handduk runt min kropp och sen tar jag en till handduk och virar in mitt hår i den.
Sen så går jag ner i köket och ser en lapp på kyl skåpet.
-God morron Emma, ja och pappa är och handlar och Alex är och tränar så du är hemma själv en stund<3
Det är ju sommarlov s det var soligt ute.
Jag tog fram mjölken och flingorna och fixade.
Sen tog jag med mig det upp till mitt rum och satt mig vid smink bordet.
Idag så skulle jag träffa Ida på plattan.
Jag och Ida träffades i skolan här i Stockholm, vi klickade ganska bra och umgås typ varje dag.
Jag blåste mitt bruna medel långa hår tills det var helt torrt.
Sen Plattade jag håret, sen så sminkade jag mig väldigt lätt.
jag tog, mascara och fixade ögonbrynen.
Sen så öppnade jag min WIC och skulle leta efter kläder.
Det var ganska varmt ute, iallafall vad termometen hade visat, den visade 35 grader, så aa.
Till slut efter en stunds beslutsångest så tog jag en klänning, dem var hel vit och hade inga axelband och var medellång den gick ner lite innan knä skålarna.
Klockan var 12 och jag skulle möta Ida klockan 1.
Så jag gick ner till hallen och tog på mig mina vita höga converse och sen tog jag min jeans jacka och en liten svart väska som jag la mobilen, pengarna och busskortet i.
Sen så gick jag ut och var påväg mot Busshållplatsen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SÅÅÅÅ YAAS DETTA ÄR DET FÖRSTA KAPITLET, GANSKA KORT MEN DE BLIR LÄNGRE<3
HOPPAS ATT NI KOMMER GILLA DENNA NOLVELLEN, RÖSTA GÄRNA SÅ BLIR JAG GLAD<3
YOU ARE READING
You & I O.E
FanfictionEmma ska pröva en ny dans studio. Innan så har hon dansat i Göteborg men hon och hennes familj behövde flytta till Stockholm. Hon har bott där i snart 4 månader och har bara dansat hemma. Sen så berättar hennes pappa att hans kusin jobbar på en dans...