Bu bölümde Anakin Skywalker değil Darth Vader'dan bahsedeceğiz.
Darth Vader gerçek adı Anakin Skywalker olan eski bir Jedi'dır. Gelmiş geçmiş en büyük Jedi katili ve Güç kullanıcısıdır. Darth Vader sevdiği kadın olan Padme'yi kurtarmak için karanlık tarafa geçmiş ama bu yüzden Padme ölmüştür. Ama ölmeden önce Anakin'in iki çocuğunu doğurmuştur. Luke Skywalker ve Leia Organa. Vader Padme'nin ölümüne yol açtıktan sonra eski ustası Obi-Wan Kenobi ile savaşmıştır. Ama savaşı kaybedip iki bacağını ve bir kolunu kaybetmiştir. Daha önceden diğer kolunuda kaybetmiştir ve o kolu sibernetiktir. Darth Vader ayrıca uzuvlarını kaybettikten sonra sıçrayan lav onu yakmıştır. Darth Sidious öğrencisinin bu durumunu hissedip onu kurtarmıştır. Kesilen kolları sibernetik olanlarla değiştirilmiştir. Zara gören iç organlarına mekanik parçalar eklenip nefes alması içinde bir hava süzücü maske verilmiştir. Darth Vader'ın kıyafeti aslında bir makinedir. Vader dönüşümü tamamlandıktan sonra ustasına ilk sorduğu şey Padme nerde güvende midir. Sidius ona Padme'yi öldürdüğünü söyler ve bu Vader'ın)karanlık tarafa olan geçişini tamamlar. Vader ondan sonraki 19 yıl Jedi'ları avlamak ve isyancılarla savaşmakla geçirmiştir. Vader daha sonradan Obi-Wan'ı öldürmüş ve oğlu Luke'u karanlık tarafa geçirmeye çalışmıştır. Ama oğlu karanlık tarafa geçmemiş ve kendisini yenmiştir. İmparator onu karanlık tarafa çekmekten vazgeçmiş ve Güç yıldırımlarıyla Luke'a işkence yapmaya başlamıştır. Darth Vader oğlunun bu haline dayanamayıp İmparator'u öldürmüştür. Ama öldürken kendisine çarpan güç yıldırımları onun kıyafetini bozmuştur. Ölmeden önce aydınlık tarafa geçmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Star Wars 101
AdventureBu kitapta Star Wars ile ilgili istediğiniz şeylerden bahsedeceğim