001

61 3 0
                                    

Pov Ilse

"ILSE!!!" Hoor ik mijn vriendinnen al roepen als ik het schoolplein opfiets.
"Je moet ons alles vertellen over je vakantie!" Gilt Hailee in mijn oor.
"Jaaa! We verveelde ons dood toen je er niet was en je geheimzinnigheid maakte ons heel nieuwsgierig!" Gilt/schreeuwt Elena.
"Jaja, ik vertel jullie alles!" Zeg ik en wel lopen met zijn 3en naar de fietsenstalling.
"Damn wat een hotties!" Zegt Hailee plots.
"Ja! Ze zijn nieuw hier!" Zegt Elena
"Hoe zouden ze heten?"
"Die Aziaat heet Jai, die getinte heet Cassius, de blonde met lange haren heet Samuel, die andere blonde heet Kaj en die Spanjaard weet ik niet..."
Met een schok draai ik me om.
"Ilse is er iets? Je ziet een beetje bleekjes..." Ik sla mijn hand voor mijn mond en ren in de richting van de jongens.
"ILSE WACHT!" Roept Hailee me nog na, maar ik negeer haar. Met een ruk draait de Spanjaard zich om. Nee dit kan niet waar zijn! Dit mag niet waar zijn!

Pov Dioni

"ILSE WACHT!" Hoor ik iemand roepen. Met een ruk draai ik me om. Nee dit kan niet waar zijn!
"Boys..."
"Jo wat's up m... Ilse?"
"Ja Kaj, Ilse..." Met open mond kijkt ze ons aan en krijgt tranen in haar ogen.
"Dit kan niet..." fluisterd ze. Ze schud haar hoofd kijkt ons nogmaals aan en rent huilend weg.
"ILSE NEE!" Roep ik nog, maar ze negeert me. Dan komen er 2meisjes naar ons toegelopen.
"Hoe ken jij Ilse?" Vraagt de één.
"Ja? En wat heb je haar aangedaan? Oja en hoe heet je eigenlijk?"
"Ik ben Dioni Jurado-Gomez, ik ken Ilse van afgelopen vakantie en ik heb haar niets verkeerds aangedaan!" Ze kijken me onderzoekend aan, echt iets waar ik niet tegen kan.
"Oké oké! Ilse en ik hadden deze vakantie een relatie gekregen en aan het eind van de vakantie heb ik het uitgemaakt omdat ik hier in Amsterdam woonde en zij in Elst! Ik wist ecgt niet dat ze hier op school zat..."
"Tja, zij denkt nu maybe dat je haar niet leuk vond maat gewoon had gebruikt... Ik ben trouwens Hailee." Ik knik. Dat andere meisje kijkt me boos aan en valt dan tegen me uit.
"JIJ STOMME HARTENBREKER! MONGOOL! HOE DURF JE?  JE DOET ILSE HIER HEEL VEEL PIJN MEE KLOOTZAK!!!!" En er volgt een harde klap in mijn gezicht.
"Elena doe normaal joh!" Zegt Hailee boos. "Als er iemand is die Dioni mag slaan dan is Ilse dat wel!" Elena haalt haar schouders op en loopt weg.
"Ik ga maar even 2meiden opvrolijken..." zegt Hailee. Ik knik. Eerst loopt ze weg, maar komt vervolgens toch weer terug.
"Geef je telefoon eens."zegt ze en gek genoeg geef ik hem ook. Ze prutst er wat mee en geeft hem vervolgens weer terug. "Doei!" Roept ze en ze rent weg.

Pov Hailee

Het is misschien een beetje riskant, maar ik heb de nummers van Elena, Ilse en mij in Dioni's telefoon gezet en toen stiekem die van hem, Kaj, Samuel, Jai en Cassius in de mijne. Ik stop mijn telefoon in mijn zak en ga opzoek naar Ilse en Elena. Ik heb ze al snel gevonden. Voorzichtig duw ik de deur van het muziek lokaal open.
"Ilse? Elena?" Vraag ik voorzichtig.
"Hailee!" Snikt Ilse en vliegt me om de hals. "Dioni is een klote Spanjaard!"
"Ja, dat is 'ie"

Broken FT. B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu