first day kat "universiti"

601 8 0
                                    

Pelajar ini mendapat tawaran untuk melanjutkan perlajarannya di Universiti . Dia dikenali sebagai Iffah Nazeera . Dia sangat "famous" dengan ejekan pelajar lelaki kat sekolah menengah dulu . Dia selalu kena kutuk ' jerawat ' gemuk '. Tapi dia tak ambik kesah semua benda tu . Sebab dia hanya berfikir untuk mencapai cita - cita nya . Dia anak bongsu dari 5 adik beradik . Dia nak jejaki kejayaan kakak dan abang dia . Sebab mereka semua berjaya.

Iffah Nazeera ni ambil jurusan keusahawanan .
Waktu first day kat u ,
Iffah berjalan masuk ke dewan untuk pendaftaran " pendaftaranlah sangat " . Iffah berpakaian agak kampung sikit.
Tiba- tiba semua orang gelakkan dia pelajar lelaki terutamanya
Pelajar lelaki : booo !! Eh bodoh ni u lah bukan pasar ! Haha ! Ni 2016 bukan 1999 . Semua orang gelakkan Iffah namun Iffah mengendahkan apa yang di katakan mereka . Iffah terkenal dengan Sifat keyakinannya dan Sifat kesabarannya .
Selepas sesi pendaftaran berakhir. Semua masuk mengikut kelas masing- masing . Apabila Iffah masuk . Dia di gelakkan sekali lagi . Iffah terus duduk di tempatnya . Tiba-tiba ada kumpulan "gedik " datang ke tempat duduk Iffah yang diketuai oleh Bella dan dua "gundiknya " Rosy dan Ariana .
Bella : heii , perempuan kau ni tak sedar diri ke ? Ni tempat kami kau suka- suka je duduk ? Dahlah fesyem 90-an muka macam tar jalan raya ada hati nak duduk sini!!
Rosy dan Ariana : haha ! Tar gituw !
Iffah juga terkenal dengan ayat simple nya tapi pedas nya mengasi sentap bro sumpah );
Iffah : oups ! Sorry tak sangka pula ni tempat duduk kucing . Kalau aku tahu aku takkan duduk kat sini sebab aku ni ada jugalah hati dan perasaan . Kan kucing tu makhluk juga ? Ish x3 . Kejap ye aku kemas barang aku dulu baru aku pindah tempat lain .
Bella : hey perempuan ! Kau kata aku kucing ? Kau belum kenal aku sape ye ? Kau jangan cabar aku !
Iffah : kenal atau tak kau fikir aku kesah ke ? Ape2 jelah
Tiba-tiba ada seorang lelaki masuk ke kelas mereka itu . Namanya Arif Furqan . Dia sangat "famous" dahlah handsome , pandai , kaya pula tu .
Tapi kumpulan "gedik" tu pula terus pergi ke tempat lelaki handsome tu dan berkenalan.
Iffah hanya memandang nya dari jauh dan terus berdebar-debar dalam datinya berkata
Kenapa lelaki ni handsome sangat ! " Lelaki idaman "
Pertama kali terasa jatuh cinta di hati Iffah , sebelum ini Iffah tak pernah bercinta . Iffah menampar pipinya sendiri dan berkata "Iffah ingat kau kat sini nak belajar bukan nak menggatal " !

Jatuh Cinta Di Universiti ?Where stories live. Discover now