chapter 1

824 26 0
                                    

Deringan jam loceng mengejutkan Yerin dari tidur.
"Opps...aku dah lewat.." Yerin segera berlari ke bilik air.
Dengan segera dia bersiap di depan cermin dan berlari keluar.
"Selamat pagi oppa."Yerin tersenyum manis.
"Oh selamat pagi Yerin..awal bangun.."Chanyeol yang baru keluar dari rumahnya membalas ucapan lagi Yerin.
Yerin menyukai Chanyeol dalam diam sejak sekolah tinggi lagi namun malu untuk mengaku.
Mereka mula berjalan beriringan ke kolej.
"Oh..Seungmin.." Yerin segera berlari ke arah Seungmin.
"Pagi Seungmin.."Yerin menepuk bahu Seungmin.
"Yahhhh..jangan buat begitulah..awak nak saya mati awal ke??" Seungmin memarahi Yerin.
Yerin hanya tersengih.
"Betul tu Yerin..tak baik kejutkan kawan macam tu.."Chanyeol menyampuk dari belakang.
"Oh.."Seungmin terkejut dengan kedatangan Chanyeol.
"Oppa..kenalkan ini Seungmin..kawan baik Yerin.."Yeri tersenyun riang.
"Seungmin..ini Chanyeol oppa.."Yerin tersenyum riang lagi.
Mata Chanyeol dan Seungmin saling bertaut sebaik sahaja Yerin memperkenalkan mereka.
Cantiknya dia..bisik hati Chanyeol.
Seungmin hanya tersenyum malu dengan pandangan Chanyeol terhadapnya.

KEESOKKANNYA
"Aduhhh..kenapa aku call oppa tak dapat ni..dah lah tu..Seungmin pun tak jawap phone..takkan aku kena keluar sorang-sorang...Isshhh...nampaknya terpaksalah.." Yerin berjalan dengan malas.

DI BANDAR
Yerin baru sahaja selesai membeli buku yang dicarinya.
Dengan malasnya dia berjalan di kaki lima tersebut dengan muka cemberut kerana berseorangan.
Tiba-tiba matanya tertacap pada pasangan yang sedang makan di sebuah restoran.
Hatinya mula berdebar-debar.
"Itukan..takkanlah.." Yerin cuba menidakkan apa yang terpapar di depan matanya.
Hatinya mula dijentik rasa sakit yang teramat sangat.
Lebih menyakitkan apabila melihat gadis yang bersama Chanyeok itu adalah kawan baiknya, Seungmin.

DI RUMAH
"Tak mungkin mereka couple.." Yerin berkata seorang diri dalam biliknya.
"Tak...mereka hanya terjumpa dimana-mana..then oppa ajak dia makan..tu je.." Yerin cuba memujuk hatinya.
"Aku takkan salah faham..tak mungkin mereka bersama..lagipun mereka baru kenal..yup..itulah jalan penyelesainnya.."Yerin bangun dengan bersemangat.
Namu jauh dalam sudut hatinya, dia terasa hati dengan apa yang dilihatnya tadi.

[SHORT FF] PLEASE DON'TWhere stories live. Discover now