chapter 3

208 18 0
                                    

DIRUMAH CHANYEOL
Yerin segera datang ke rumah Chanyeol sebaik sahaja mendapat panggilan dari Chanyeol.
Namun agak mengejutkan Yerin apabila Seungmin juga berada disitu sambi tersenyum gembira.
"Yerin ahh...Oppa ada benda nak bagitau ni..Disebabkan Yerin adalah orang paling rapat dengan kami..jadi kami bagitau Yerin dulu.."Chanyeol berkata dengan gembira.
Seungmin hanya duduk di sebelah Chanyeol tanpa berkata apa-apa.
"Kami dah ambil keputusan..kami..akan berkahwin tak lama lagi.."Chanyeol berkata dengan gembira.
"Dan aku nak kau jadi pengapit aku.."Seungmin berkata dengan gembira.
"Oh.."Wajah Yerin berubah pucat.
Kakinya mula melemah.
Yerin terduduk disofa sambil otaknya mencerna perlahan-lahan apa yang telah disampaikan.
Sedaya-upaya Yerin cuba menahan air mata.
Dia tidak sanggup untuk menghancurkan kegembiraan pasangan tersebut.

Cukuplah aku sorang yang terluka..bisik hati Yerin.

"Jadi bila nak langsungnya?? " Yerin bertanya dengan wajah yang gembira.
"Secepatnya..aku nak kau tolong kau uruskannya.."Seungmin berkata sambil tangannya memeluk erat lengan Chanyeol.
"Ok.." Yerin tersenyum riang.

DIRUMAH
Yerin menangis tanpa henti sejak pulang dari rumah Chanyeol.
"Aku cuma perlu sikit masa lagi untuk relakan semua ni.."Yerin cuba memujuk hatinya.
"Kegembiraan korang adalah kegembiraan aku.." Yerin masih berusaha memujuk hatinya namun air matanya tidak mahu berhenti.
"Kenapa aku macam ni!!! Sepatutnya aku gembira sebab kawan baik aku nak kan kahwin.."Yerin cuba tersenyum.
"Aku seorang yang kuat...aku seorang yang tabah..aku ok..aku ok..aku ok.."Yerin menyekat air matanya yang masih menitis tanpa henti.

DI BUTIK PERKAHWINAN
"Yerin..cantik tak yang ni??" Seungmin menunjukkan gaun pengantin kepada Yerin.
Yerin hanya tersenyun..
"Cubalah dulu.."Chanyeol berkata kepada Seungmin.
"Seungmin kalau pakai apa pun tetap cantik kan.."Chanyeol berkata kepada Yerin sambil menunggu Seungmin keluar dari bilik persalinan.
Yerin cuba tersenyum walaupun kata-kata tersebut amat perit untuk ditelan.
"Cantik tak??" Seungmin keluar dari bilik persalinan.
"Cantik..sangat-sangat.."Chanyeol meraih pinggang Seungmin erat manakala Seungmin melentokkan kepalanya didada Chanyeol.
Yerin terpaksa berpura-pura memandang ke arah lain kerana tidak sanggup melihat kemesraan mereka.

[SHORT FF] PLEASE DON'TWhere stories live. Discover now