Hopplöst

22 2 3
                                    

Apan tittade mållöst framför sig några sekunder innan han tittade upp på David igen.
- Var är han?

Mike slog till Purple Guy i ansiktet med sin knytnäve så hårt han kunde. Då slutade Purple Guy plötsligt att stå emot och han föll ihop på golvet.
Joel torkade bort lite blod som rann nerför näsan med ärmen.
- Hur tror du det går för David och Finn? Jag hann inte stoppa Bonnie innan han föll nerför trapporna efter dem, sa Mike bekymrat och Joel tittade lugnt på honom,
- Det gick nog bra. Om det är någon som vore veta hur man ska överleva så är det Finn.
- Mm... muttrade Mike.
- Jag kan springa efter dem! sa Tess.
- Jag följer också med, sa Mike.
Joel tittade strängt på honom.
- Nej du går inte ner dit igen! sa han och Mike suckade men följde efter Tess nerför trapporna.
Joel stannade kvar för att "ta hand" om Purple Guy...
När de kom ner till Animatronic-staden såg de inte skymten av varken Finn eller David, bara en  blodpöl.
- Låt det inte vara David! viskade Tess med gråten i halsen.
Mike hörde henne men beslutade sig för att bara ge henne en liten kram och sedan ha ena armen över hennes axlar medan de följde blodspåren...

- Hur illa är det? frågade David och apan skakade missnöjt på huvudet.
- Väldigt illa. Jag kan inte göra något för honom. Han har fått en punktering på ena lungan.
David sjönk ihop på golvet bredvid Finn.
- Det skulle varit jag, viskade han.
Apan sade ingenting.
- Nu har Gabriel varken någon bror eller någon pappa. Han är helt ensam.
- Har du någon pappa? frågade plötsligt apan och David skakade på huvudet. Har du någon bror?
Han skakade på huvudet igen.
- Jag har en syster.
- Ta hand om henne, sa apan och David nickade.
Då kom Tess springande in till rummet  och fällde nästan David med en stor kram.
- Tack gode Gud att du är oskadd! snyftade hon.
Mike sprang fram med uppspärrade ögon till Finn.
- Är han.. han är väl inte... han är.., stammade han.
- Jag kunde inte göra någonting, sa Ross och gick fram till Mike. Han hade en punktering på ena lungan och det är något jag inte kan laga.
Mike torkade bort några tårar och snörvlade tyst till.
- Finns det något sätt? frågade han och lät plötsligt en aning arg.
- Det hade funnits det om vi varit snabbare. Vi hade kunnat föra över hans själ till en animatronics men han är redan död så vi kan inte, svarade Ross.
Mike snörvlade till igen.
- Gabriel kommer bli helt förstörd. Han har precis kommit över George och nu...
- Vi kommer på någonting, avbröt David i ett försök att lugna ner Mike men det gav motsatt effekt.
- Det är tack vare dig att Finn är död! sa han och tittade på David med röda glimtar i ögonen.
- Jag lovar! Jag kunde inte göra någonting!
- Mördare! fräste Mike och gick iväg, tillbaka uppför trapporna med tårarna rinnande nerför kinderna.
När han väl var uppe ignorerade han Joels försök att tvinga ur honom vad som hade hänt och gick istället raka vägen till sjukhuset där Gabriel låg.

Animatronics 5Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt