Kap 2! Resan!

753 4 3
                                    

Nu är det den dagen som jag och Stasia äntligen ska få åka till U.S.A!
Klockan slog halv sex och väckarklockan satte igång och jag smällde till den så hårt så att den flög ner på golvet!
                    My's perspektiv
- Yippiii!!! Skrek jag när jag satte mig upp i sängen för att vakna till.
Jag ringde Stasia på FaceTime och packade tillsammans (Hehe genom mobilen då asså)
- Jag är så taggad Stasia!!
- Jag med!!!!
- Asså vi kommer ha det så kul!
Mamma kommer in...
- My! Dåliga nyheter! Jag måste iväg på ett möte som varar i tre dagar! Så ni tjejer kommer att få åka dit själva!
- Va?? Stasia hörde du??
- No way! Morsan kommer aldrig att tillåta det!! Muttrade hon surt och slängde en sko väggen.
- Men vi säger att mamma är med fast hon inte kommer att vara det?
- Ja bra idé! Stojade hon i en glad stämma.
Tiden gick snabbt och klockan var redan två. Mamma ropade där nere:
- My!!! Kom ner nu vi ska åka!!
- Jag kommer!!
- Glöm inte att packa ner tandborsten! Jag vet att du slängde ut den genom fönstret förra gången! Ropade hon högt så att det ekade i hela hallen.

Vägen till Stasia var snabb som blixten och vi var redan framme vid den enorma flygplatsen. Människor passerade hejvilt i flygplatsens olika terminaler och vi guidade oss genom folkmassorna med hjälp av en lite turistkartan som jag lyckats snappa åt mig. Med en snabb hejdå puss från mamma steg vi på det stora American Air planet och flög vidare över Atlanten.

***

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 21, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Våldtagen...Where stories live. Discover now