[ MY ENEMY ]_oneshot

1.1K 55 0
                                    

{ MY ENEMY }







tak perna berbaik..selalu bergaduh tak puas hati selalu ada yang tak betul...kerna kesilapan kecil mereka jadi musuh..seorang bengis, seorang cegeng....
Siapa lagi kalau bukan wendy dan jimin...jimin seorang yang tak suka kan wendy..sejak awal pertemuan mereka..berbeza dengan wendy..pertama kali berjumpa..wendy suka kan jimin..tapu semua berubah dalam berberapa detik..kerna sikap jimin..dan akhir nya mereka pun bermusuh...

Cinta? Park jimin dah bersumpah tak akan jatuh cinta lagi..setelah ia di khianati yeojachingu nya sendiri..berbeza dengan wendy yang mencari cinta...lebih tepat mencintai senior nya di sekolah iaitu park chanyeol..ceria nan suka ambil berat sayang nya chanyeol dah ada yeojachingu dan mendiam kan cinta wendy..dan akhir nya wendy menungu cinta yang tak pasti..namun semua nya berubah..wendy semakim hari semakin suka kan jimin musuh..nya tapi ia takut..takut di hati jimin hanya ada kebencian...

______________


_FIRST DAY_



''Oppa..saranghae, wendy dah lama suka kan oppa..''


Di bumbung..wendy menyuruh chanyeol ke atas bumbung..ketika chanyeol sampai wendynterus meluah kan perasaan nya yang lama ia pendam..sedang kan chanyeol'tersangat lah terkejut...suara keluhan terdengar dari namja timgi itu..wendy menduga yang chanyeol tak suka kan nya..

''Boleh bagi oppa masa untuk fikir kan nya.''kata chanyeol..wendy tersenyum dan angguk kan kepala nya..chanyeol pun pergi tanpa menoleh ke arah wendy lagi..

''Awak tau yang chanyeol ada yeojachingu...'''tegur seorang namja siapa lagi kalau bukan suga kawan wendy..riak wajah wendy berubah sedih..dan airmata mya pun mengalir..suga mengusap kepala wendy..

''Suka sangat awak menangis kan..''kata suga..

''Hiks..wendy sayang kan chanyeol oppa..wendy tau walau pun apa terjadi chanyeol oppa tetap pilih jiyeon unnie?..wae chanyeol oppa'tak tolak jer cinta wendy..''tangis wendy..pipi mya di basahi airmata nya..''namja ego wen...sangat ego sampai sangup menyakiti orang di sayangi''ujar suga..kerna ia namja ia tau apa isi hati namja..suga juga cukup mengenali wendy..kerna sikap perihati chanyeol..wendy menyukai nya walaunpun wendy tau siapa di hati chanyeol...

_BILIK GURU_

''Kenapa sonsaengnim pangil wendy..''tanya wendy pada cikgu boa, boa memberi kan wendy berberapa kertas penting wendy pun menerima nya..

''Tolong hantar kan buku ni ke kelas atas..kelas B okey''kata boa..

''Bagi kat cikgu atau pelajar..''tanya wendy polos boa pun tersenyum maklum..''kalau ada cikgu..bagi kat cikgu kalau tiada pelajar pun boleh''balas boa..wendy pun akhir nya faham..dan terus ke tingkat dua..mencari di mana kah kelas B yang di maksud kan...pada akhir nya wendy temui kelas yang di maksud kan..wendy memasuk kan kepala nya melihat keadaan kelas itu..sangta bising dan meriah...wendy mencari tiada cikgu bermakna wendy perlu bagi kat pelajar salah satu kat situ..wendy pun melangkah tetiba wendy tertendang barang kecil..wendy tunduk dan melihat benda apa ke itu..rupa nya kotak pensil berwarna merah..wendy pun mengutip nya..

''Mungkin pelajar kat sini tercicir..''fikir wendy..
Wendy perhati kan sekeliling nya.
.

''Tumpang tanya..siapa'yang terci-''

''Wendy son..''

Belum habis wendy bercakap..sesorang dan menyela cakap nya..wendy toleh kan tubuh nha menghadap yeoja cantik bak bidadari itu..iaitu senior jessica wendy pun menunduk hormat..

My Enemy _ONESHOT[jimin ff]Where stories live. Discover now