"Aku sendiri yang panggil. Sebab aku yakin, Yoonhwa lah satu-satunya orang yang boleh tolong White Queen untuk mengambil semula takhtanya yang telah dirampas. Dah lama aku perhati dia. Yoonhwa seorang yang rajin, gigih dan penyayang." Kata Toto.
"Ish kau ni Toto! Kalau Black Queen tahu....mati kita!!" Kata Hoseok yang mula ketakutan.
"Kau ni...pandai-pandai aje bawak orang luar masuk alam kita ni..." Yoongi yang dari tadi mendiamkan diri pula berkata.
"Jadi...nama awak Yoonhwa?" Soal Jin.
Aku hanya mengangguk. Dah makin pelik la tempat ni. White Queen?? Takhta yang dirampas? Apa ni?? Aku nak cari namdongsaeng aku!!!
"Korang ni pelik-pelik lah! Dah Toto! Awak kata awak tahu kat mana Joshua kan? Jom la cepat cari dia...."
Belum sempat aku bergerak, tiba-tiba Jimin mengangkat tangannya dan menunjuk isyarat senyap.
"Sorcerers! Diorang datang!" Kata Jimin dengan kalut.
"Tak boleh bagi diorang nampak Yoonhwa! Kalau tak, diorang mesti tanya macam-macam!" Hoseok sudah takut.
"Ikut saya!" Taehyung memegang tangan aku.
"Sorcerers?! Siapa tu?? Awak nak bawa saya pergi mana ni?" Aku semakin pelik dengan keadaan ini.
Tiba-tiba tubuhku seperti terkena renjatan elektrik tapi sekejap aje.
"Aish...kenapa tak boleh pula ni?!" Bebel Taehyung. Anak matanya sudah bertukar ke warna oren.
"Apa yang tak boleh?!" Aku semakin bingung.
"Yah! Taehyung! Ppalli la bawak Yoonhwa pergi dari sini guna kuasa teleport kau tu!" Marah Jungkook.
"Teleport??!!" Apakah??? Argh!! Lama-lama aku boleh jadi gila kalau macam ni!
"Aku dah try! Tak boleh!" Taehyung juga mula kalut.
"Adoi...bila la kita akan jadi macam Sorcerers, hah?! Selagi kita masih seorang Apprentice, kuasa kita takkan boleh kuat sampai bila-bila!" Anak mata Jungkook mula bertukar merah. Tangannya mula mengeluarkan api, namun api tersebut tidak marak.
"A...a..api! Kat tangan awak tu!" Aku menunjuk ke arah tangan Jungkook.
"Mianhae, Yoonhwa..." Taehyung tiba-tiba meminta maaf.
"Wae?" Soalanku tidak dibalas, malah tubuhku terus ditolak.
Aku menjerit sebelum merasakan tubuh aku terhempas(?) ke tanah. Pandanganku mula gelap.
-Skip-
Bunyi tapak kaki kuda berlari. Aku dapat dengar, tapi mataku terasa berat untuk dibuka.
Apprentice menanti dengan penuh debar. Mereka saling berpandangan. Taehyung pula asyik-asyik pandang cenuram(?). Risau dengan keadaan yeoja yang dia dah tolak tadi. Toto pula disuruh bersembunyi di sebalik pokok.
***
11 orang Sorcerers tiba di hadapan mereka dengan menaiki kuda.
PUFF!
Kai muncul tiba-tiba.
"Korang buat apa kat sini?" Soal Suho.
"Er...kami...tengah...berlatih." kata Namjoon.
Suho turun dari kudanya. Langkahnya dituju ke arah Apprentice.
"Jinja? Hem...bagus...aku nak korang balik istana sekarang. Jangan pandai-pandai merayau macam ni. Nasib baik Black Queen tengah risau tentang perkara lain. Jadi dia tak perasan yang korang tak ada kat istana." Kata Suho.
"Perkara lain? Black Queen risau tentang apa?" Soal Yoongi.
Suho menceritakan segala-galanya kepada Apprentice.
"Yeoja?" Namjoon memandang rakan-rakannya yang lain.
"Wae? Korang tahu something ke?" Kris pula menyoal.
"Ani, hyung. Kami cuma terkejut aje. Siapa la yeoja tu..."
"Dah dah. Pergi balik istana. Kami ada hal." Kata Suho sebelum mereka beredar.
Tbc
Sori kalau typo....
YOU ARE READING
[✔] Tales Of The Apprentice,Queen & The 12 Sorcerers
FantasyDIINSPIRASIKAN daripada cerita Alice in Wonderland (hoho sebab authornim suka cerita tu XD) Lagi 70% daripada otak authornim sendiri. As usual...do enjoy the story okay? ^^ Support: ☆Vote ♡Comment