Kringgggggggggg
"Ish loceng ni tak boleh ke berhenti bunyi kejap ,kacau aku tidur jer!" Aleeya merungut sambil menutup jam locengnya.
7:00am
"Oh, shit dah lambat, matilah aku dah lah first day sekolah" aku terus bangun dari katil dan bersiap ke sekolah.
"Morning papa, morning mama and goodmorning to my beloved brother" ucapku bila sampai ke meja makan..
" goodmorning little princess" hehe jangan terkejut pulak walaupun aku dah 16 tahun aku still lagi 'little princess' dalam rumah ni maklumlah aku ni anak bongsu daripada dua adik beradik dan aku paling manja dalam rumah ini.. eh eh lupa plak nk kenalkan abang aku kat korg.. nama abang aku Tunku Zafriel Danial.. umur dia 24 tahun, masih single, merupakan CEO di syarikat papa iaitu Zhafran's Holdings. Papa aku pula Tan Sri Zhafran Danial, walaupun dah pencen papa still ambil tahu pasal syarikatnya. Mama aku pula Puan Sri Fellysha Raihana, mama merupakan pemilik Butik yg terkenal di Malaysia, mama ni kacukan melayu- perancis.
"Adik dah ready nak start sekolah?" Abangku mula dah dia punya soal siasat.
"Urmmm bolehlah... but nervous sikit maklumlah sekolah baru, kawan baru, classmate baru,cikgu baru and suasana baru" aiseyh panjang plak aku ckp.. skolah baru hurmm.. apalah nasib aku.. aku baru je pindah sekolah atas permintaan papa.. dengan berat hati aku turutkan..
"Biasalah tu, tak pe lama- lama adik mesti suka dengan sekolah tu sampai x nak balik rumah" cis, abang aku dah start ngan dia punya lawak hambar..
"Urmm hopefully, eh eh i got to go now.. nanti lewat" setelah bersalaman dengan mama dan papa, aku terus masuk ke dalam kereta BMW , Pak Mat, dah bersedia di tempat pemandu.
Setelah sampai ke SMK Tengku Aminah, aku terus turun dari kereta. Aku tengok sekeliling sekolah waa cantiknya no wonder lah sekolah ni kan sekolah elit..
Pinnnnnnnnn
"Ish sape plak yang tak cukup sivik nih.. pagi- pagi dah bising, tak tahu ker yang ni kawasan sekolah" getusku sambil pusing ke belakang untuk melihat hamba Allah yang x cukup sivik nih..
1,2,3
" Sorry sorry x perasan !" Aku kaku seketika.
"Woi kau buta ke per? Blah lah aku nak masuk nih?" Ujar pemandu kereta Mercedes.. wait a minute dia panggil aku buta? Tak guna punya mamat harap jer muka handsome tapi perangai cam haram.
"Eh eh sesedap hati mulut awak jer cakap saya buta.. dah lah main hon hon plak.. awak ingat awak sape? Skolah ni bukan bapa awak punya pon? Tak der sivik betol awk nih!" Balas aku. Hamek kau, mentang2 lah kau boleh bawak kereta ingat aku takut ker? Ni Tunku Aleeya Batrisya Tan Sri Tunku Zhafran Danial lah juara segala debat lah.
"Arghh,pompuan ko belom tau aku ni sape. Aku akan pastikan hidup ko kat sekolah ni tak akan aman. Ingat tu!" Harith terus pandu kereta nyer masuk ke dalam kawasan sekolah.
'Siap kau budak aku akan pastikan kau akan menyesal sebab cari pasal dengan aku' getus Harith.
"Eleh macam lah aku takut dengan ugutan dia. jangan mimpi lah" balasku. Walaupun aku tahu yang mamat Mercedes tu x dengar. Aku peduli apa? Yang penting aku puas..
'Ah sudah lah lebih baik aku pergi perhimpunan' getus Aleeya. Dia pergi ke dewan untuk sesi perhimpunan.
-tbc-
YOU ARE READING
Benci Tapi Rindu
RandomAleeya seorang pelajar tingkatan 4 yang baru berpindah sekolah. Dia sangat bencikan seorang lelaki yang bernama Harith dan Harith merupakan ketua pengawas dan senior nya. Akibat satu incident menyebabkan Harith dan Aleeya bermusuh antara satu sama l...